خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران:

لابی ارمنی می‌تواند به ایران کمک کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۲۹۸

دبیرکل اتاق تهران با اشاره به فاصله زیاد میان صادرات و واردات ایران و ارمنستان این اختلاف در تراز تجاری را آفتی برای تجارت دو کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش تجاری توسعه «همکاری‌های تجاری ایران و ارمنستان با توجه به ضرورت های کنونی ژئوپلیتیک شمال ایران» صبح امروز در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران در این نشست گفت: ایران و ارمنستان ارتباطی کهنی دارند و از عهد ساسانی این ارتباط برقرار بوده و در عصرهایی این کشور بخشی از امپراطوری ایران است.

وی افزود: ارمنستان نقطه ارتباط ایران با دریای سیاه است و ایران را به آناتولی و ترکیه وصل می‌کند. تغییرات ژئوپولیتیک در این منطقه در حال تغییرات مستمر است و ارمنستان همواره مرز اسلام و مسیحیت بوده است. همچنین توجه به ارمنستان به عنوان یک منطقه حائل باید مورد توجه دولتمردان ایرانی قرار بگیرد. به ویژه که در خلال تحمیل تحریم ها به ایران و تنش های منطقه، لابی ارمنی می‌تواند کمک رسان خوبی برای ایران باشد.

وی افزود: ارمنستان نقش مهمی در ثبات منطقه قفقاز جنوبی دارد و توانسته از اتحادیه اقتصادی اوراسیا سهم بیشتری نسبت به دیگر اعضا داشته باشد.

دبیرکل اتاق تهران ادامه داد: حجم تجارت ارمنستان با اتحادیه اروپا از سال 1999 در حال افزایش است و این نشان می دهد ارمنستان دارد جذب اروپا می‌شود و می تواند یک پل ارتباطی بین ایران و اتحادیه اروپا و اوراسیا باشد.

وی تصریح کرد: ایران در اولویت تجارت با ارمنستان قرار ندارد و روسیه، عراق، چین، روسیه، سوییس و امارات در اولویت تجارت برای ارمنستان هستند. همچنین  در تراز تجاری ایران و ارمنستان اختلاف زیادی وجود دارد، سالانه 380 میلیون دلار کالا از ایران به ارمنستان  صادر می شود و 14 میلیون دلار کالا وارد می شود این اختلاف این آفتی برای تجارت دو کشور به شمار می آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز