خبرگزاری کار ایران

از سوی سرپرست سازمان خصوصی‌سازی؛

اعلام رسمی واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۸۵۹

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی گفت: امروز به طور رسمی واگذاری این دو باشگاه از دولت به بخش خصوصی اعلام می‌شود و امیدواریم امروز سرآغاز دوره پیشرفت و شکوفایی ورزش ایران و این واگذاری نقطه عطف شکوفایی ورزش ایران و پیشرفت این دو باشگاه باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابراهیم بازیان در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با بیان اینکه از خریداران که با جسارت و داوطلبی،  این روز مبارک را در تاریخ ایران و ورزش ایران ثبت کردند، اظهار داشت: با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه ارکان ذیربط گام مهمی را در مردمی سازی اقتصاد دولت ایران برپاشتت شد و پس از بیش از دو دهه از تاریخ تصویب واگذاری این دو باشگاه نهایتا تا امروز این قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید.

وی ادامه داد: امروز به طور رسمی واگذاری این دو باشگاه از دولت به بخش خصوصی اعلام می‌شود و امیدواریم امروز سرآغاز دوره پیشرفت و شکوفایی ورزش ایران و این واگذاری نقطه عطف شکوفایی ورزش ایران و پیشرفت این دو باشگاه باشد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی گفت: در واگذاری این دو باشگاه از طریق فرابورس سهام این دو باشگاه به صورت رقابتی و در عرضه عمومی انجام شد تا به این باشگاه‌ها در امر مالکیت امید تازه و هوای تازه ای دمیده شود. در این دوره از واگذاری بعد از برگزاری ٨ بار مزایده بالاخره وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت در یک نگاه همراه و همگام در یک بازه زمانی اندک و در کمتر از دو ماه این اقدام به ثمر رساند و با همت دولت این اتفاق مبارک امروز اتفاق افتاد.

وی افزود : پیش از این و در مرحله اول واگذاری ١٠درصد از سهام این دو باشگاه به مردم واگذار شده بود که اگر این اقدام انجام نشد امکان واگذاری در این تاریخ وجود نداشت.

اعلام رسمی واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: این واگذاری در سال جهش تولید با مشارکت مردم و با تاکید رهبری بر مشارکت مردم در اقتصاد و با همراهی مردم و همچنین با همت وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی انجام شد و مردمی‌سازی اقتصاد هم خواسته رییس جمهوری بوده که این اقدام را در یک حرکت همگام و همسو انجاک دادیم.

بازیان با بیان اینکه واگذاری این دو باشگاه برگ برنده دولت در خطاب مردم بوده و فراخوان رهبری برای مشارکت مردم را توانستیم عملیاتی کنیم، گفت: با اعلام نتیجه واگذاری در فرابورس با تشکیل کنسرسیوم نفتی شامل شرکت پتروشیمی های هلدینگ خلیج فارس ، این هلدینگ داوطلبی خود را اعلام و درفرایند مزایده برنده شد و امروز ٨۵ درصد باشگاه استقلال متعلق به این هلدینگ است. همچینین سهام پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی با سهام متناسب واگذار شد و در نهایت دو باشگاه به دو کنسرسیوم بانکی و نفتی واگذار شد تا نقطه عطف شکوفایی ورزش شود و شرایط پرداخت نقدی و اقساطی سهام اعلام شده و بزودی اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز