خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

صادرات ۵ هزار تن مرغ به عراق در روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۰۷۷

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: در سال گذشته حدود ۱۱۰۰ تن مرغ از ایران به عراق صادر شد و در تلاش هستیم ۵۰۰۰ تن دیگر به این کشور صادر کنیم، این اتفاق قرار است تا هشت روز آینده رخ دهد.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در واکنش به کاهش قابل‌توجه قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر به خبرنگار ایلنا گفت: از اسفند سال ۱۴۰۲ تاکنون تولید مرغ بر مصرف آن غلبه داشته و این اتفاق به مازاد عرضه مرغ نسبت به تقاضای آن انجامیده و قیمت این کالا را کاهش داده است. 

وی افزود: این کاهش قیمت البته به متضرر شدن مرغداران انجامیده بنابراین آنها به تکاپو افتاده‌اند تا شرایط صادرات را فراهم آورند، در غیر این صورت تداوم این روند آسیب جدی به تولید وارد می‌کند. 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: به طور معمول مصرف گوشت مرغ در فروردین و اردیبهشت کاهش پیدا می‌کند و این امر در شرایط کنونی که تولید از تقاضا بیشتر است، به کاهش قیمت این کالا دامن زده است؛ در چنین موقعیتی صادرات موثرترین راهکار برای رویارویی با چالش ضرردهی مرغداران است. 

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور اظهار کرد: تلاش ما بر این است که صادرات مرغ در یک جریان مستمر و ادامه‌دار به کشورهای همسایه پیش رود و به مقطع کنونی محدود نشود. افزایش تولید در مقطع کنونی نشانگر اینست که توان تولید در کشور بالاست.

وی در نهایت تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۱۱۰۰ تن مرغ از ایران به عراق صادر شد و در تلاش هستیم ۵۰۰۰ تن دیگر به این کشور صادر کنیم، این اتفاق قرار است تا هشت روز آینده رخ دهد. 

به گفته ابراهیمی در حال حاضر عراق اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز