خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد؛ / تکرار /

چاره‌اندیشی برای ۳ هزار پروژه نیمه‌کاره

کد خبر : ۱۵۴۰۹۵

به طور جداگانه کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شده است که کمیسیون‌ها پس از هم‌فکری‌های انجام شده خروجی نهایی را به کمیسیون اصلی ارائه می‌دهد و پس از آن کمیسیون پیشنهاد مشخصی را تقدیم صحن می‌کند.

سخنگوی کمیسیون عمران از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی جهت چاره‌اندیشی وضعیت سه هزار پروژه نیمه کاره عمرانی پس از تعطیلات نوروزی خبر داد.

مهرداد لاهوتی سخنگوی کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به سه هزار پروژه نیمه کاره عمرانی در کشور اظهار داشت: طبق برآوردهای ریالی با نرخ امروز برای تکمیل این پر‌ژه‌ها به چهارصدهزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که با بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی به عمران در خوشبینانه‌ترین حالت که قیمت ها ثابت بماند به بیست سال زمان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد این ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت تاخیر پروژه‌ها هزینه می شود افزود: باید چاره‌اندیشی‌های لازم و فکر اساسی در این خصوص صورت گیرد درغیر این صورت هر سال که می‌گذرد کاری از پیش نمی‌بریم و باید با پرداخت خسارت‌های تاخیر به درجا زدن بسنده کنیم.

سخنگوی کمیسیون عمران از پروژه ۱۷ ساله تهران - شمال به عنوان مثال نام برد و ادامه داد: هزینه این پروژه چیزی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که تا کنون با وجود تزریق ۱۵۰۰ میلیارد تومانی نیاز به ۳ هزارمیلیارد تومان دیگر است و این به معنای وضعیت نابسامان و ضرورت یک چاره‌اندیشی است.

لاهوتی از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی به طور جداگانه در راستای این چاره‌اندیشی خبر داد و افزود: کمیسیون‌ها پس از هم‌فکری‌های انجام شده خروجی نهایی را به کمیسیون اصلی ارائه می‌دهد و پس از ان کمیسیون پیشنهاد مشخصی را تقدیم صحن می‌کند.

وی ادامه داد: کمیسیون‌ها برای رسیدن به نتایج عملیاتی و کاربردی جهت تسریع درروند پیشرفت پروژه‌های نیمه کاره بعد از تعطیلات شروع به کار خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز