خبرگزاری کار ایران

وزیر کار اعلام کرد

۲ میلیون شغل سخت خریدار ندارد

کد خبر : ۱۶۵۱۳۹

در حال حاضر دو میلیون شغل سخت و یدی در کشور داوطلب ندارد و انتظارات متقاضیان کار نسبت به این نوع مشاغل تغییر کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهمترین برنامه دولت پس از ارتقای سلامت را ترمیم ساختار بیمار اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دو میلیون شغل سخت و یدی در کشور داوطلب ندارد و انتظارات متقاضیان کار نسبت به این نوع مشاغل تغییر کرده است.

علی ربیعی گفت: درحال حاضر تناسب عرضه نیروی کار با تقاضا همخوانی ندارد، از طرفی انتظارات و الگوی کار متقاضیان در برخی از مشاغل سخت تغییر کرده است بر این اساس الگوی اشتغال کشور باید متناسب با سیمای بازار کار و تغییر و تحولات آن ترسیم و اجرایی شود.

وی تصریح کرد: با ارزیابی‌هایی صورت گرفته نزدیک به دو میلیون شغل سخت و یدی در کشور داوطلبی ندارد و تقاضاهای شغلی به لحاظ تاثیرگذاری جنسیت و ماهیت فعالیت شغلی همتراز با واقعیتهای کنونی جامعه نیست.

به گفته ربیعی بنیه اقتصاد ایران در چند سال گذشته به شدت ضعیف و بیمار شده و نرخ رشد منفی پنج درصد را تجربه کرده است از این رو ایجاد شغل در چنین شرایطی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: بر اساس محاسبات انجام شده برای دستیابی به تورم مهار شده تا سال ۱۴۰۴ باید سالانه نرخ رشد ۷ درصدی را تجربه کنیم که به معنای اصلاح عظیم اقتصادی، اجتماعی و روابط کار است.

دبیر شورای عالی اشتغال کشور با بیان اینکه امروز نمی‌توان به تولید انبوه مشاغل ساده اکتفا کرد، افزود: نیازهای دنیای آمیخته با فناوری‌ها نگاه به مقوله کار را تغییر داده و ارائه خدمات و پرداخت دستمزدها، بالا بردن بهره‌وری کار و ایجاد نشاط کسب و کار برای هر رسته شغلی، موضوعی مهم و در خور توجه است.

به گفته ربیعی، مهمترین برنامه دولت تدبیر و امید بعد از ارتقای سلامت، ترمیم ساختار بیمار اقتصاد کشور است و برای تحقق این شعار لازم است که جهت‌دهی مناسب منابع مالی در حوزه تولید و اشتغالزایی معنادار و متناسب با نیازهای کشور دنبال شود.

وی افزود: دامنه وسیعی از برنامه‌ها در بهبود فضای کسب و کار، ایجاد مشاغل جدید، ساماندهی واردات و فعالسازی ظرفیتهای خالی تولید در دست انجام است و رییس جمهوری در گفتار مستقیم با مردم از این پس اخبار متعددی در حوزه اشتغال خواهند داشت.

ربیعی در عین حال از اتخاذ تصمیمات مناسب برای کاهش نرخ تسهیلات اعطایی بخش تولید در نشست اخیر شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: به زودی آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های آن ابلاغ می‌شود.

دبیر شورای عالی اشتغال کشور در پایان گفت: برخی از فرصتهای شغلی در صنایع پایه و بزرگ هزینه‌های بسیار سنگینی دارد و به دلیل بالا بودن این هزینه‌ها امسال جهت‌گیری ایجاد شغل را به سمت حوزه‌های دیگر برده‌ایم به نحوی که در رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی، ۲۰۰ هزار شغل در مشاغل وابسته این بخش و حجم قابل توجهی نیز در حوزه گردشگری و فناوری نوین تعهد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز