خبرگزاری کار ایران

شعبانی فرد خبر داد؛

افزایش سرعت ساخت ابرپروژه پل خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۶۴

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم از افزایش سرعت ساخت ابرپروژه پل خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد که ماهانه ۵ هزار مترمکعب بتن ریزی می شود که در ماه اخیر به ۶ هزار متکعب رسیده و بی نظیر است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم از افزایش سرعت ساخت ابرپروژه پل خلیج فارس خبر داد و گفت: ماهانه ۵ هزار مترمکعب بتن ریزی می شود که در ماه اخیر به ۶ هزار متکعب رسیده و بی نظیر است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم علی‌اکبر شعبانی‌ فرد در مصاحبه با رادیو اقتصاد همچنین از طرح ساخت نیروگاهی با همکاری مپنا و طرح تولید ۱۰۰ هزار مترمکعب آب خبر داد و افزود: تلاش می کنیم پل خلیج فارس در موعد مقرر تا پایان سال ۹۵ بهره برداری شود و جزیره قشم جایگاه ارزنده‌ای در مبادلات کالا و مسافر در راهگذر شمال جنوب به دست اورد.

وی از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد برای فعالیت به این جزیره سفر کنند. شعبانی فرد اظهار داشت: قشم بزرگترین جزیره خاورمیانه است و با ساخت پل خلیج فارس به طول ۲۲۰۰ متر مزیت های ان بیشتر می شود.

شعبانی فرد با بیان اینکه جزیر قشم منطقه‌ای مهم و استراتژیک و الماس ایران در خلیج فارس است، گفت: طرح ساخت پایانه نفتی برای ذخیره‌سازی نفت در قشم در دستور کار است و با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود و طرح های پرورش ماهی در قفس هم حرکتی ارزشمند است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هدف ما این است که مناطق آزاد به جای اینکه وارد کننده باشند به قطب صادرات کالا و خدمات(گردشگری و خدمات پزشکی و آموزشی…) تبدیل شوند و به استقرار اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

جزیره قشم در نقطه راهبردی تنگه هرمز قراردارد و قرار است پل خلیج فارس تا سه سال آینده به پایان برسد که ۱۸۰۰ متر آن در دریاست. این پل امکان تردد ریلی و جاده ای از سرزمین اصلی به قشم را فراهم می کند.

جزیره قشم در راهگذر شمال، جنوب و راهگذر تجاری آسیای میانه است و اسلکه بهمن هم گسترش می یابد و توسعه فرودگاه در ۲۳ هزارمتر مربع انجام می شود. جزیره قشم، عجایب گردشگری از جمله دلفین های وحشی و جنگلهای حرا دارد و ۸ ماه از سال از آب و هوای مطلوبی بر خوردار است.

این طرح پس از انقلاب و پایان جنگ تحمیلی در دولت مطرح و پس از مطالعات تکمیلی در هیئت دولت بررسی شد. احداثتونل یکی از راهکارهایی بود که در احداثآن تاخیر وارد کرد اما در نهایت طبق مصوبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ دولت، اجرای شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیون یورویی از طریق مناقصه عمومی واگذار شد و بانک سپه تامین منابع مالی آن را بر عهده گرفت.

جزیره قشم دو و نیم برابر سنگاپور وسعت دارد و پل خلیج فارس به رونق اقتصادی و تجاری بنادر جنوبی کمک می کند و نقش آن فرااستانی و فرامنطقه ای است. این پل که حد فاصل بندر لافت و پهل ساخته می شود به طول حدود ۱۸۰۰ متر جزیره را به سرزمین اصلی و مادری وصل می کند.

پل شامل ۲ باند رفت و برگشت خودرو و یک خط راه آهن و مسیر پیاده رو به عرض ۲۲ متر است و ارتفاع این پل ۱۶ متر از سطح دریا در حالت مد خواهد بود که امکان عبور شناور نیز از زیر آن فراهم می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز