خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس بورس در گفتگو با ایلنا:

احتیاط متقاضیان در خرید به دلیل کمبود نقدینگی در بازار

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۶۱۸

در حال حاضر دولت میلیارد‌ها تومان به تولیدکنندگان برق بدهکار است که به دلیل کمبود نقدینگی نمی‌تواند آن را بپردازد.

یک کارشناس بورس گفت: بدلیل کمبود نقدینگی خریداران با احتیاط دست به خرید می‌زنند.

مهیار بقایی، یک کارشناس بورس درگفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در صورتی که بهای برق افزایش پیدا کند شرکت‌های تولید کننده برق ممکن است متضرر شوند و یا سود به آن‌ها برسد زیرا در کشور ما نتایج اقدامات اقتصادی برعکس سایر کشور‌ها است و نمی‌توان نتیجه قطعی از فرایندهای اقتصادی گرفت به عنوان مثال زمانی که بنزین گران می‌شود قیمت خودروهای پرمصرف هم افزایش پیدا می‌کنند!
وی افزود: در حال حاضر دولت میلیارد‌ها تومان به تولیدکنندگان برق بدهکار است که به دلیل کمبود نقدینگی نمی‌تواند آن را بپردازد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بهای فروش برق در ایران ۲ سنت محاسبه می‌شود در حالی که متوسط قیمت برق در منطقه خلیج فارس ۹ سنت و یا کمی پایین‌تر است.
بقایی خاطر نشان کرد: سهام داران امید خود به صنعت برق را از دست داده‌اند چرا که بزرگ‌ترین شرکت این صنعت هم در حال حاضر مشکل نقدینگی دارد.
وی با بیان اینکه قیمت‌ها در بورس جذاب هستند اما خریداری نیست گفت: با توجه به شرایط حاکم بر بازار و کمبود نقدینگی، خریداران با احتیاط دست به خرید می‌زنند تا در صورت تداوم روند نزولی از قیمت‌های پایین‌تر نیز استفاده کنند همین امر باعث شده تا با کاهش قیمت شاهد افزایش در حجم و ارزش معاملات باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز