خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت:

صرفه جویی ١٠ میلیارد دلاری با افزایش تحویل گاز به نیروگاهها

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۶۵۱

افزایش تحویل گاز به نیروگاههای کشور و جایگزینی این مقدار سوخت پاک با سوختهای مایع منجر به صرفه جویی ١٠ میلیارد دلاری برای کشور شده است.

از ابتدای امسال تاکنون (سوم اسفندماه)، ۴٧ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده و بر اساس پیش بینی این مقدار تا پایان امسال به مرز ۵٠ میلیارد مترمکعب می‌رسد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: حجم تحویل گاز به نیروگاه‌ها در ٣٣٩ روز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ١٣ میلیارد مترمکعب افزایش یافته که این مقدار افزایش جایگزین سوختهای مایع شده است.

حمیدرضا عراقی افزود: تحویل این مقدار گاز به بخش نیروگاهی در تاریخ صنعت گاز بی‌سابقه بوده و این روند با هدف کاهش مصرف سوختهای مایع و کاهش آلودگی هوا ادامه می‌یابد.

افزایش ۴٠ میلیون مترمکعبی تحویل گاز به نیروگاه‌ها

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون (سوم اسفندماه) بصورت میانگین روزانه ١۴٠ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده که این مقدار در مدت مشابه پارسال ١٠٠ میلیون مترمکعب بوده است.

به گفته وی، باتوجه به برابری ارزش حرارتی گاز با سوختهای مایع از مصرف همین مقدار فرآورده در نیروگاه‌ها جلوگیری شده که علاوه بر صرفه جویی اقتصادی تاثیر چشمگیری در کاهش آلودگی داشته است.

تحویل ۵٠ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها

معاون وزیر نفت تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون (سوم اسفندماه)، ۴٧ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده و بر اساس پیش بینی این مقدار تا پایان امسال به مرز ۵٠ میلیارد مترمکعب می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز