خبرگزاری کار ایران

در سال آینده اجرایی خواهد شد؛

بهره‌برداری از 28 تصفیه‌خانه جدید آب و فاضلاب در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۶۹۲

مدیر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برنامه این شرکت برای آغاز بهره‌برداری از 28 تصفیه‌خانه جدید آب و فاضلاب در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، کامران اسماعیلی با بیان اینکه در زمان حاضر 130 طرح آب‌رسانی بزرگ با عنوان طرح‌های ملی در سطح کشور در دست اجرا هستند، اظهار داشت: در این طرح‌ها 39 تصفیه‌خانه آب در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، فارس، البرز، کرمان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، گیلان و مازندران اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایجاد این تصفیه‌خانه‌ها از نظر اجرای طرح‌های آب‌رسانی مهم‌ترین بخش این طرح‌ها به حساب می‌آیند، گفت: طبق پیش‌بینی انجام‌شده، هشت تصفیه‌خانه آب در سال 94 به بهره‌برداری خواهد رسید که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این هشت‌ تصفیه‌خانه حدود 100 میلیارد تومان است.
اسماعیلی با بیان اینکه مهم‌ترین طرح در این بخش تکمیل و بهره‌برداری کامل از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران است، ادامه داد: این تصفیه‌خانه با ظرفیت 216 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و در سال‌جاری بخش‌هایی از آن به شکل اضطراری وارد مدار بهره‌برداری شده است، اما این تصفیه‌خانه در سال آینده با ظرفیت کامل وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.
وی ادامه داد: تصفیه‌خانه آب شهر بیرجند واقع در خراسان جنوبی که یک تصفیه‌خانه آب شیمیایی برای حذف کروم بوده و به واحدهای سختی‌گیری آب مجهز است، با ظرفیت 55 هزار و 300 مترمکعب در روز اوایل سال آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که البته هم‌اکنون نیز در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد.
اسماعیلی درباره دیگر طرح‌های مهم در بخش آب، گفت: در استان کردستان نیز تصفیه‌خانه آب شهر سنندج با ظرفیت 96 هزار مترمکعب در روز با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در دست انجام است و در سال آینده به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید. تصفیه‌خانه شهر ساری نیز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که با ظرفیت 129 هزار مترمکعبی در شبانه‌روز طی سال 94 به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید.
وی با بیان اینکه حدود 220 طرح فاضلاب در کل کشور در مرحله اجرا قرار دارند و دارای ردیف ملی هستند، گفت: در این طرح‌ها حدود 99 تصفیه‌خانه فاضلاب نیمه‌تمام هستند که از این تعداد 20 تصفیه‌خانه در سال 94 به بهره‌‌برداری خواهد رسید.
وی اظهار داشت: از طرح‌های مهم اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب برای سال آینده می‌توان به تصفیه‌خانه بناب، لواسان، بندرانزلی و ساوه اشاره کرد که برای اجرای آنها حدود 100 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز