خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل و عضو هیات مدیره هلدینگ فارس و خوزستان در گفتگو با ایلنا:

تلاش جدی ائتلاف برای فردا حذف رانت‌ها و مبارزه با فساد اداری است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۷۵۰

اتاق‌های امروز سازمان‌های بالادستی و فراگیر بخش خصوصی هستند که مأموریت‌های خود را بهبود محیط کسب و کار ملی از طریق ایجاد گفتمان با حاکمیت، توسعه کسب و کار اعضاء از طریق گسترش روابط داخلی و بین المللی (شبکه سازی) و تسهیل‌ نقش آفرینی فعالان اقتصادی در معادلات داخلی و خارجی و همینطور رابطه آن‌ها با جامعه پیرامون خود، قرار داده‌اند.

ایلنا- هجدهم اسفندماه سال جاری، هشتمین دوره انتخاباتی است که برای برگزیدن نمایندگان پارلمان بخش خصوصی برگزار خواهد شد. در این میان در نظر گرفتن برخی اصول و رویکردهای حرفه‌ای و مبتنی بر اخلاق، در جریان رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند نشانه‌ای دال بر رشد و بلوغ بخش خصوصی باشد.
مرتضی لطفی، مدیر عامل و عضو هیات مدیره هلدینگ فارس و خوزستان در گفتگو با ایلنا ضمن معرفی خود به جایگاه اتاق بازرگانی در کشور اشاره کرد و گفت: اینجانب مرتضی لطفی در دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۳۴ در شهرستان خرمشهر متولد شدم در سال ۱۳۵۵ پس از اخذ دیپلم و شرکت در آزمون ورودی در دانشکده کشاورزی رامسر در رشته زراعت قبول شدم، به صورت همزمان مدارک خود را از طریق سفلرت هندوستان به دانشکده پزشکی پونای هند فرستاده بودم، در آن دانشکده در رشته دندانپزشکی پذیرفته شده بودم و پس از بررسی دانشکده پزشکی پونای هند را جهت تحصیلات تکمیلی انتخاب کردم و از دانشگاه رامسر انصراف دادم در حال شرکت در کلاسهای پیش زبان بودم که تحرکات و جریانات انقلاب در داخل کشور شکل گرفت برای حضور در این حماسه تاریخی و ایفای نقش به عنوان عضوی هرچند کوچک به ایران برگشتم.

وی افزود: پس از بازگشت در کانون فرهنگی، نظامی جوانان خرمشهر که با مدیریت شهید جهان آرا شکل گرفته بود و توسط گروه منصورون اداره می‌شد، به فعالیت مشغول شدم.
لطفی در خصوص سوابق شغلی‌اش نیز گفت: بنده چند سالی به عنوان معاونت فرهنگی و اجتماعی بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی کل کشور، مدیر مسئولی روزنامه کار و کارگر، عضو شورای شهر تهران بودم همچنین ده سال مدیر عامل صنعت سیمان هلدینگ فارس و خوزستان، دو دوره هیات منصفه دادگاه مطبوعات بودم وعضو اتاق بازرگانی اتاق اهواز دوره هفتم، عضو اتاق ایران، عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران وعضو هیات مدیره سیمان آبیک – هگمتانه – ایلام- خوزستان و هلدینگ فارس و خوزستان و مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری (استان مرکزی) را در کارنامه شغلی‌ام دارم.
وی با اشاره به ایجاد اتاق‌های بازرگانی در کشور گفت: هدف ازایجاد اتاق‌ها براین پایه استوار است که فعالان‌اقتصادی، تشکلی مستقل از دولت برای همفکری و همکاری داشته باشند و از آن طریق بتوانند گفتمانی برای بیان مشکلات و ارائه نظرات و راه حل برای آن‌ها با دولت را به وجود آورند.
وی در مورد ارتباط بین اتاق و تشکل‌ها نیز گفت: این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا انبوه مشکلات بخش خصوصی کشور ایجاب می‌کند که این دو در یک رابطه هم افزا و حرکت همسو به پیگیری و رفع مشکلات سرعت و کیفیت ببخشند.
لطفی تصریح کرد: اتاق‌های امروز سازمان‌های بالادستی و فراگیر بخش خصوصی هستند که مأموریت‌های خود را بهبود محیط کسب و کار ملی از طریق ایجاد گفتمان با حاکمیت، توسعه کسب و کار اعضاء از طریق گسترش روابط داخلی و بین المللی (شبکه سازی) و تسهیل‌ نقش آفرینی فعالان اقتصادی در معادلات داخلی و خارجی و همینطور رابطه آن‌ها با جامعه پیرامون خود، قرار داده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که تحول در اتاق و توسعه در اقتصاد در گرو ائتلاف برای فرداست پس همه اعضای اتاق و فعالان اقتصادی را دعوت می‌کنیم تا برای ساختن فردایی بهتر برای بخش خصوصی و اتاقی که سکاندار حرکت به سوی چنین فردایی باشد، عزم خود را جزم کنند و همراه و هم صدا در مسیر فردا گام بردارند.
وی افزود: امروز بخش خصوصی کشور درحالی منتظر گشایش‌هایی در روابط بین‌الملل و بهره‌گیری از هم‌افزایی اقتصاد جهانیست که کاهش چشمگیر قیمت نفت، دولت را برای عبور از این گردنه بیشتر نیازمند بخش خصوصی ساخته است. لذا دولت و بخش خصوصی با فهم نگرانی‌ها، به هم امید متقابل بسته‌اند و خطای هر کدام موجب لطمه به دیگری می‌شود.
وی با اشاره به گزیده اهداف و رویکردهای ائتلاف برای فردا گفت: حذف پرداخت یک در هزار فروش توسط دارندگان کارت بازرگانی، حذف تدریجی کارت بازرگانی از فرایند تجارت خارجی کشور و نیز حذف تدریجی پرداخت سه در هزار سود مشمول مالیات توسط دارندگان کارت بازرگانی از جمله مهمترین هدف های این ائتلاف است.
وی گفت: ائتلاف برای فردا جریان عملگرایان و میانه روهای اتاق است که برای عبور از افراط و تفریط و نمایندگی طیف گسترده تری از اعضای اتاق تلاش می‌کند وائتلاف برای فردا در جهت حذف رانت‌ها و مبارزه با فساد اداری تلاش جدی خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز