خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کاهش قیمت نفت بازار فرآورده های نفتی را متحول کرد/افزایش متقاضیان خرید نفت

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۷۶۵

کاهش قیمت نفت تاثیر چندانی روی نرخ محصولات پتروشیمی نداشته اما بازار فرآورده را متحول کرده است.

حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیر کاهش قیمت نفت بر روی تقاضا و قیمت محصولات جانبی این کالا گفت: قیمت نفت صادراتی کاهش یافته اما بیشتر اقلام پتروشیمی کاهش قابل توجهی نداشته‌اند و میزان کاهش بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: بهای فرآورده‌های نفتی مثل بنزین، گازوئیل، مازوت، سولوفور و گاز ال. پی. جی کاهش قیمت زیادی داشتیم بطوری که بنزین قبل از کاهش قیمت نفت ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار بوده و در حال حاضر به ۶۰۰ تا ۶۵۰ دلار رسیده، مازوت قبلا ۶۰۰ دلار بوده و اکنون به ۴۰۰ تا ۳۰۰ کاهش یافته و گاز ال. پی. جی نیز قبلا ۸۵۰ بوده که اکنون به۵۵۰ تا ۶۰۰ دلار رسیده است.

خسروجردی در خصوص تغییر بازار محصولات نفتی و متقاضیان نیز اظهار داشت: در حال حاضر بازار فرآورده تغییری نکرده اما خرید نفت با توجه به کاهش قیمت آن بیشتر شده و خریداران به دپو بیشتر می‌پردازند اما خرید فرآورده با احتیاط‌تر صورت می‌گیرد و کسی اقدام به انبار کردن آن نمی‌کند چون همچنان امکان کاهش قیمت آن وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز