خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران:

قرارداد صادرات گاز ایران به بصره بزودی امضا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۰۷

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از نهایی شدن قرارداد صادرات گاز ایران به بصره در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاملی درباره جزئیات سفر هفته گذشته هیئت ایرانی به عراق گفت: مقامهای تهران و بغداد مذاکرات خوب و سازنده ای داشتند و قرار است قرارداد صادرات گاز به بصره بزودی امضا شود.

وی درباره مقدار اولیه صادرات گاز ایران به بصره، اظهار کرد: صادرات گاز به بصره یک سال پس از امضای قرارداد (سال ١٣٩٥) با حجم روزانه پنج میلیون مترمکعب آغاز می شود و سرانجام به ٣٠ میلیون متر مکعب در روز می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با اشاره به افزایش تولید گاز کشور، اعلام کرد: ایران آمادگی تامین روزانه بیش از ٣٠ میلیون متر مکعب گاز را به بصره دارد.

وی همچنین درباره مدت زمان قرارداد صادرات گاز به بصره و این که انشعاب آن از چه خط لوله ای گرفته می شود، گفت: مدت قرارداد ٦ ساله و قرار است انشعاب آن از خط لوله ششم سراسری گرفته شود.

آغاز صادرات به بغداد از اردیبهشت ماه ٩٤

کاملی همچنین درباره زمان آغاز صادرات گاز ایران به بغداد، گفت: در صورت برقراری امنیت در عراق پیش بینی می شود صادرات گاز ایران به بغداد از اردیبهشت ماه سال آینده (مه ٢٠١٥) آغاز شود.

وی با اشاره به تعامل مطلوب شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صادرات گاز ایران، گفت: شرکت ملی گاز ایران قول داده است اوایل سال آینده ساخت خط لوله و تجهیزات لازم برای صادرات گاز به عراق را نهایی کند.

صادرات گاز به بغداد با حجم روزانه چهار میلیون مترمکعب آغاز می شود و تا ٣٥ میلیون مترمکعب در روز قابل افزایش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز