خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه نانهای فانتزی در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد :

نشت آردهای یارانه‌ای به نانوایی‌های آزاد پز

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۹۹

تا زمانی که آرد و نان به صورت کلی ازاد نشود ما شاهد رانت در این زمینه خواهیم بود و نشت آرد یارانه‌ای به سمت نانوایی‌های آزاد پز وجود خواهد داشت و نمی‌توان گفت که موضوع نان در رقابتی سالم قرار دارد.

رئیس اتحادیه نانهای فانتزی از نشت آردهای یارانه‌ای به نانوایی‌های آزاد پز خبر داد.
محمد جوادکرمی، رئیس اتحادیه نانهای فانتزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه از زمانی که آرد آزاد شد نرخ آن ۶۲درصد افزایش پیدا کرد گفت: افزایش نرخ آرادو نانهای فانتزی از اول اسفند ماه ابلاغ شد و کلیه قیمت گذاری‌ها از سوی خود نانوایان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رقابت پذیری زمانی اتفاق می‌افتد که همه تولید کنندگان را به یک چشم ببینندو عرضه مواد اولیه برای همه یکسان باشد افزود: به اعتقاد بنده عرضه آرد یارانه ای به بخشی از نانوایان اصلا کار‌شناسی نیست زیرا مصرف کننده به سمت نان ارزان‌تر می‌رودو در این راه نانوایان آزاد پز ضرر می‌کنند.

کرمی تصریح کرد: در حال حاضر بهای نان بربری در نانواییهای سنتی که آرد را به صورت یارانه‌ای در یافت می‌کنند بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ تومان است این درحالی است که همین نان در نانواییهای فانتزی ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان به فروش می‌رسدو این رقابت کاملا ناسالم است.

رئیس اتحادیه نانهای فانتزی گفت: براساس مصوبه دولت باید حداقل بیست درصد از واحدهای نانوایی آزاد پز می‌شدند این درحالی است که از این میزان تنها ده درصد از نانوایی‌های سنتی آزاد پز شدند و مابقی نانوایی‌های فانتزی بودند که آزاد پز شدند.

وی گفت: تا زمانی که آرد و نان به صورت کلی ازاد نشود ما شاهد رانت در این زمینه خواهیم بود و نشت آرد یارانه‌ای به سمت نانوایی‌های آزاد پز وجود خواهد داشت و نمی‌توان گفت که موضوع نان در رقابتی سالم قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز