خبرگزاری کار ایران

آخوندی :

اشکالات و نواقص طرح مهر در مسکن اجتماعی برطرف شده است

طرح مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی برای تامین مسکن اجتماعی و حمایتی ویژه اقشار کم درآمد، طرح مثبتی است.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در شورای عالی رفاه با ارائه  گزارش جامعی از طرح مشترک این وزارتخانه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد به ویژه معلولان، مستمری بگیران، مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کارگران و بازنشستگان اظهار کرد: مبنای اصلی این کار استفاده از تجربیات موفق در دنیا و نیز بازگشت به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر محرومیت زدایی و تامین مسکن محرومان است.

وی با بیان اینکه در این طرح اشکالات و نواقص طرح مسکن مهر رفع شده است، تصریح کرد: در این طرح متصدی اصلی و مباشر، نهادها و دستگاههای حمایتی هستند و دخالت دولت و وزارت راه و شهرسازی به حداقل رسیده است.

وی همچنین از وجود نظام های تامین زمین، تامین مالی و نظارت در این طرح خبر داد و افزود: وظیفه پایش و ارزیابی پیشرفت پروژه بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پیگیری و هماهنگی حسن انجام کار به عهده وزارتخانه های راه وشهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه دولت باید برای تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه چاره‌ای بیاندیشدگفت: یکی از مهمترین حمایت‌های دولت از اقشار کم درآمد باید در بخش مسکن باشد.

جهانگیری با بیان این‌که اگر دولت و نهادهای مردمی قدمی برای تامین مسکن طبقه ضعیف جامعه بر ندارد، مشکل مسکن این اقشار همچنان باقی خواهد ماند، اظهار کرد: طرح مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی برای تامین مسکن اجتماعی و حمایتی ویژه اقشار کم درآمد،  طرح مثبتی است.

وی تصریح کرد: این طرح بدلیل آنکه وابستگی اندکی به منابع دولتی دارد و بیشتر متکی به منابع نهادهای حمایتی است، می تواند آثار مثبتی به همراه داشته و طرح موفقی در حوزه مسکن باشد.

کد خبر : ۲۵۷۰۳۳