خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تاسیسات دریایی:

سطح توقع شرکت نفت از داخلی‌ها افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۰۶۶

مدیرعامل تاسیسات دریایی با بیان اینکه راه‌اندازی فاز 12 پارس جنوبی تعجب ناظران خارجی را برانگیخت و رکوردهای فراوانی در توسعه فازها زده شد٬‌گفت: سطح توقع شرکت نفت از داخلی‌ها افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا منوچهری در نشست تخصصی بازخوانی درس آموخته‌های فازهای 12، 17 و 18 پارس جنوبی با بیان اینکه سکوی B‌ و C فاز 12 به موقع وارد مدار شد و به تامین گاز فصل زمستان کمک کرد گفت: سه سال پیش برای تامین 10 میلیون متر مکعب گاز مذاکرات متعددی با ترکمنستان انجام شد اما امروز برای صادرات گاز به عراق کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین کشورهای حاشیه‌های شمال کشور مذاکره می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با تولید 100 میلیون متر مکعب گاز بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی‌ها جبران شده است.

منوچهری با اشاره به اینکه عملیات همزمان شش سکو، راه اندازی چهار سکو و احداث شش خط لوله زیر دریایی، فراتر از انتظارات بود٬  به اظهارات برخی کارشناسان خارجی در خصوص توانمندی کشورمان در زمینه راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: این کارشناسان معتقد بودند به دلیل تحریم صنعت نفت ایران و خروج شرکت‌های بین‌المللی مثل انی ایتالیا و توتال امکان راه‌اندازی فاز 12 وجود ندارد و نیروهای داخل ایران توان راه‌اندازی این فاز را ندارند اما راه‌اندازی این فاز  تعجب ناظران خارجی را برانگیخت و رکوردهای فراوانی در توسعه فازها زده شد.

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به فعالیت فاز 12 می‌بینیم که سطح توقع شرکت نفت از شرکت های داخلی افزایش یافته است .

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز