خبرگزاری کار ایران

رئیس سابق کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس:

مجلس منابع صندوق بازنشستگان فولاد را تامین کند/ربیعی تا همین جا هم معجزه کرده است

رئیس سابق کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس گفت: اینکه معدودی از نمایندگان مجلس قصد دارند وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی را به دلیل مشکلات انباشته شده صندوق بازنشستگی فولاد در دولت گذشته استیضاح کنند کمال کم لطفی است.

«علی راستگو» با اشاره به زمزمه استیضاح «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی به ایلنا، گفت: مشکل صندوق بازنشستگی فولاد به دولت تدبیر و امید مربوط نمی‌شود که قصد دارند بابت این وضعیت وزیر کار را مورد مواخذه قرار دهند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی تا همین جا نیز معجزه کرده که توانسته است به بخشی از مشکلات بازنشستگان فولاد سر وسامان دهد؛ گفت: در این موقعیت اگر قرار بر اعتراض است این کارگران بیمه شده و بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هستند که حق دارند بابت این هزینه ها از وزارت کار مطالبه‌ای داشته باشند.

به گفته وی، همین که مجلس پذیرفته است معادل ۴۰ درصد از در آمد حاصل از هلوگرام شرکت دخانیات را برای تامین ذره‌ای از دریای بی‌کران  مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد اختصاص دهد نشان می‌دهد که مجلس نیز مسئله کمبود منابع مالی صندوق بازنشستگی فولاد را قبول دارد و لمس کرده است.

نماینده کارگران شیراز در شورای شهر در خاتمه تصریح کرد: جامعه کارگری از نمایندگان مجلس می‌خواهند تا بجای مانع تراشی، به وزیر و همکارانش کمک کنند تا به وظایف قانونی خود در خصوص تنظیم عادلانه روابط کار وبرقراری رفاه اجتماعی بیش از پیش عمل کنند.

 
 
 
 
 
 
کد خبر : ۲۵۷۰۶۹