خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه دستاوردهای جدید مپنا:

برخی بی لیاقتی‌های گذشته مشکلات زیست محیطی را به نام صنعت تمام کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حاضریم با قبول مسوولیت حاضریم پروانه های مورد نیاز توسعه مپنا را صادر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در مراسم رونمایی و افتتاحیه دستاوردهای جدید گروه صنعتی مپنا با بیان اینکه بر این باوریم که اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، می‌توانیم، گفت:  گروه صنعتی مپنا یکی از نمونه‌های موفق موضوع خودباوری است.

وی با بیان اینکه صنعت آلوده کننده نیست بلکه بی توجهی مردم جهان آن را آلوده کرده افزود: صنعت نه تنها آلوده کننده نیست بلکه صنعت پاک کننده است.

نعمت زاده با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست بخشی از صنعت است، تصریح کرد:  به دلیل برخی بی لیاقتی ها در زمینه معضلات زیست محیطی در دوره های گذشته به نام صنعت تمام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا تکنولوژی نسل های جدید توربین ها را به داخل کشور منتقل کنیم زیرا توربین های نسل جدید و کلاس F پیشرفت علمی و تجربه و موجبالت صرفه جویی را برای کشور در بر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: رشد صنایع کوچک در گرو رشد صنایع مادر است، بنابراین تلفیق این دو صنایع می‌تواند برای کشور سودآور باشد.

وی همچنین یادآور شد: با وجودی که از پایه گذاران گروه مپنا بوده ام ولی تا این حد پیشرفت آن را مشاهده نکرده بودم و امروز توفیقی بود که این پیشرفت را از نزدیک مشاهده کنم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ما حاضریم با قبول مسئولیت، پروانه‌های گروه مپنا را صادر کنیم  زیرا حفاظت از محیط زیست بخشی از صنعت است.

کد خبر : ۲۵۷۳۲۵