خبرگزاری کار ایران

بر اساس مصوبه مجلس در تبصره ۲۱ لایحه بودجه:

سقف پرداخت‌ یارانه‌های نقدی ۳ هزار میلیارد تومان کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۴۰۴

نمایندگان مجلس با تصویب بخش هزینه‌ای تبصره ۲۱ لایحه بودجه، سقف پرداخت نقدی و غیر نقدی یارانه‌ها را کاهش دادند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی عصر امروز پارلمان بخش‌های هزینه‌ای تبصره 21 ماده واحده لایحه بودجه سال 94 را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این مصوبه مقرر شد در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب 15 دی 1388 به دولت اجازه داده می‌شود در سال 1394 منابع حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور و ردیف‌های یارانه‌ای این قانون را با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیر نقدی به خانوارهای هدف و نیازمند توزیع و همچنین برای ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید به شرح زیر اقدام نماید.

بر اساس بند الف این تبصره که پیش از این در جریان بررسی درآمدهای لایحه بودجه به تصویب رسیده بود، درآمد حاصل از اجرای مفاد مواد یک و 3 قانون مذکور در سال 1394 تا مبلغ 480 هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود.

همچنین در بند ب این تبصره مصوب شد که منابع مذکور در بند الف و منابع مربوط به ردیف‌های یارانه‌ای از محل بودجه عمومی دولت مندرج در این قانون به شرح زیر هزینه می‌شود:

1- تا مبلغ 52 هزار میلیارد ریال در اجرای ماده 8 قانون هدفمند کردن یارنه‌ها برای کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه‌سازی انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست.

2- تا مبلغ 48 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای بند ب ماده 34 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران.

3- تا مبلغ 390 هزار میلیارد ریال به منظور پرداخت نقدی و غیر نقدی به ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

4- تا مبلغ 13 هزار میلیارد ریال به منظور تامین بخشی از یارانه سود تسهیلات تامین مسکن حمایتی زوج‌های جوان، اقشار آسیب‌پذیر، روستائیان، ساماندهی مسکن در بافت‌های فرسوده، سکونت‌گاه‌های حاشیه شهرها و مسکن مهر و معادل 10 درصد از اعتبار این ردیف برای اجرای طرح توانمندسازی مهارتی روستائیان، عشایر، ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته و اقشار محروم با رویکرد توسعه پایدار به سازمان فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد.

5- تا مبلغ 40 هزار میلیارد ریال به منظور کمک به برنامه‌های اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز