خبرگزاری کار ایران

مجری فاز ۱۲ پارس جنوبی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

12 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید فاز 12 اضافه می‌شود

مجری فاز ۱۲ پارس جنوبی گفت: با به تولید رسیدن سکوی D فاز 12 میزان 11 تا 12 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید این فاز اضافه می‌شود.

رسول فلاح‌نژاد مجری فاز ۱۲ پارس جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص زمان راه اندازی و میزان برداشت از سکوی D فاز ۱۲ گفت: پیش بینی شده که ۱۱ یا ۱۲ میلیون متر مکعب گاز از این سکو برداشت شود ولی بنظر می‌رسد با توجه به شرایط مخزن کمتر از این میزان باشد.

 وی افزود: زمان بهره برداری بستگی به این دارد که ما کار روی این سکو را ادامه دهیم یا خیر؟ اگر کار ادامه یابد باید نسبت به نصب جکت عرشه و حفاری اقدام کنیم.

فلاح‌نژاد در خصوص دکل‌هایی که در این فاز استفاده شده‌اند، اظهار داشت: دکل‌ها هم ایرانی و خارجی و بعضی دکل‌ها اجاره‌ای بوده و نفرات ایرانی روی آن‌ها کار کرده‌اند.

وی ادامه داد: دکل سحر یک شهید رجایی در این فاز فعال بوده‌اند و بخشی حفاری با دکل‌های مالکیت ایرانی و تعدادی دکل‌های خارجی هم فعالیت داشته‌اند که اجاره‌ای بودند.

مجری فاز ۱۲ گفت: دکل‌های ایرانی در ۲ تا ۳ سال اخیر وارد فضای کشور شدند و در فاز ۱۲ عمدتا زمانی که دکل ایرانی آمد از ایرانی استفاده کردیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هیچ کدام از دکل‌ها ساخت ایران نیست و آنهایی هم که عنوان ملکی دارند مثل دکلهای سحر یک و دو در چین ساخته و ایران خریداری کرده است.

کد خبر : ۲۵۷۴۹۵