خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با ایلنا:

اقتصاد سفید را باید در اتاق اجرا کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۹۰۵

گروه خوستاران تحول در راستای فعالیت های خود شعار اتاق سفید – اقتصاد سفید را بیان کرده و ما به دنبال اجرای این شعار هستیم.

یک عضو اتاق بازرگانی گفت: در شرایط اقتصادی کشور شتاب دادن به رشد شاخص‏های توسعه‏ی اقتصاد، ،ایجاد فضای رقابتی در کسب و کار داخلی ، منطقه‏ای و بین‏المللی، ارتقای جایگاه اقتصادی فعالان اقتصادی کشور باید بر عهده اتاق های بازرگانی باشد.

مرضیه محمد رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اتاق بازرگانی، گفت: اتاق های بازرگانی به عنوان یک نهاد مدنی در راستای توسعه پایدار کشور و همچنین به پشتوانه منابع انسانی توانمند و متعهد، می‏تواند در جهت دست‏یابی به مصالح ملی برای تحقق محورهایی شامل؛ کمک به توسعه نظام اقتصادی کشور، کمک به ارتقای جایگاه بخش خصوصی، کمک به ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار، کمک به ارتقای جایگاه جهانی ایران در حوزه‏ اقتصاد، نقش مهمی را ایفا کند.

وی ادامه داد: البته ارایه مشورت و مشارکت در فرآیند تصمیم‏سازی ها و تصمیم‏گیری‏های اقتصادی در سطوح بالا، هدایت و سامان‏دهی تشکل یافتن فعالان اقتصادی کشور از جمله وظایف دیگر اتاق بازرگانی اسشت که در توسعه کارآفرینی از طریق توسعه تجارت و به ویژه صادرات غیرنفتی می تواند بسیار اثرگذار باشد.

این کاندیدای گروه خواستاران تحول در ادامه صحبت های خود به رسالت اتاق های بازرگانی اشاره کرد و بیان داشت: ازجمله رسالت های اتاق بازرگانی استفاده حداکثری از امکانات و مزیت های نسبی موجود در کشور برای رشد و توسعه اقتصادی و کسب درآمدهای ارزی از محل صادرات محصولات تولید شده در داخل است .

وی افزود: از طرف دیگر اتاق بازرگانی می تواند با برداشتن موانع و توانمند کردن ارتباطات بین المللی شرایط را برای بازرگانانی که وظیفه سنگین بازاریابی محصولات داخلی در بازارهای خارج از ایران را دارند مهیا کرده و امکان توسعه تولید و گسترش کارآفرینی را با رشد صادرات کالا وخدمات ایرانی فراهم آورد.

محمدرضازاده در پایان گفته هایش نیز به مسئله رانت اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان یک تشکل فراگیر بخش خصوصی و نهاد غیر دولتی باید به دنبال شناسایی چالشهای فضای تولیدی باشد. . اتاق بازرگانی کارآمد و مفید مستلزم وجود  اطلاعاتی شفاف و به دور از هر گونه رانت و فساد است. همچنین باید به این مهم نیز اشاره کنم که گروه خوستاران تحول در راستای فعالیت های خود شعار اتاق سفید – اقتصاد سفید را بیان کرده و ما به دنبال اجرای این شعار هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز