خبرگزاری کار ایران

مرسل صدیق در گفتگو با ایلنا:

اقتصاد سفید با نظارت و گزارش دهی مرتب دست یافتنی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۹۰۸

اگر اتاق بازرگانی خود را ملزم به ارائه گزارش های مالی منظم و دوره ای کرده و روسای کمیسیون ها بر عملکرد مالی کمیسیون مربوطه خود نظارت داشته باشند، دستیابی به اقتصاد سفید ممکن می شود.

کاندیدای گروه خواستاران تحول گفت: اگر اتاق بازرگانی خود را ملزم به ارائه گزارش های مالی منظم و دوره ای کرده و روسای کمیسیون ها بر عملکرد مالی کمیسیون مربوطه خود نظارت داشته باشند، دستیابی به اقتصاد سفید ممکن می شود.

مرسل صدیق عضو هیات مدیره انجمن صنایع ایران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود: هدف گروه خواستاران تحول از بیان شعار اقتصاد سفید ، دستیابی به اقتصادی شفاف و روشن است. طبیعی است که در اقتصاد شفاف باید همه مسائل کمی و کیفی کاملا روشن باشد.

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بیش تر روی مسائل کیفی و تشریحی در اتاق کار می شود ولی باید روی ارقام و اعداد و بُعد کمی که به مسائل مالی مربوط می شود، هم پرداخته شود واز آنجاییکه تا کنون روی این قضیه کم تر بررسی صورت گرفته، با رانت خواری و سوء استفاده از مسائل مالی مواجه شده ایم.

صدیق با اشاره به این مطلب که اقتصاد سفید با هدف روشن سازی عملکردها و مسائل مالی مطرح شده است، افزود: معمولا ارزیابی عملکرد مالی در سال بعد صورت می پذیرد و در نهایت نتیجه ای که حاصل می شود برای سالی که گذشته هیچ فایده ای نخواهد داشت و در این شرایط هر اتفاقی هم که رخ داده باشد مربوط به سال قبل بوده و هر توضیحی هم خواسته شود ، پاسخ ها قابل قبول نخواهد بود.

این عضو اتاق بازرگانی همچنین تصریح کرد: در اقتصاد سفید برای دستیابی به شفافیت باید عملکرد مالی در دوره های سه ماهه، شش ماهه و نه ماهه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و اگر ابهامی در آن ها مشاهده شد ، در زمان خود به آن رسیدگی شده و ابهامات برطرف شود. ضمن این که برای شفاف سازی کمیسیون ها هم باید بر عملکرد مالی حوزه مربوط به خود نظارت داشته باشند. به طوری که هزینه های اختصاص یافته به هر بخش به اطلاع رئیس کمیسیون مربوطه برسد.

وی در پایان اظهار داشت: با این روش ها شفافیت در گزارش دهی مالی اتفاق افتاده و اتاق بازرگانی می تواند با شفاف سازی برای دستیابی به اقتصاد سفید گام بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز