خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی گروه خواستاران تحول مطرح شد:

فتنه اقتصادی با انحلال سازمان برنامه و بودجه در کشور رخ داد

فتنه در اقتصاد کشور هنگامی رخ داد که رئیس دولت نهم، سازمان برنامه و بودجه را منحل کرد و بعد از آن، نامه 150 نفر از اقتصادانان کشور مبنی بر وقوع پیامدهای مخرب این اقدام در اقتصاد کشور را کاغذ باطله نامید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد جلالی پروین از اعضاء اتاق بازرگانی و فعال اقتصادی، روز پنج‌شنبه و در گردهمایی گروه خواستاران تحول گفت: گروه تحول خواهان در سال 81 توانستند اکثریت را در اتاق بازرگانی به دست آورند، اما با آمدن دولت نهم مشکلاتی به وجود آمد و کارت بازرگانی عده‌ای از اعضای تحول‌خواهان باطل شد.

وی در ادامه افزود: پس از آن طی برنامه‌های که توسط برخی از رقبا چیده شد، باعث شدند که گروه خواستاران تحول در دوره بعدی انتخابات اتاق بازرگانی نتوانند شرکت کنند.

این فعال اقتصادی گفت: اما در دولت جدید شرایط به گونه دیگر رقم خورد و این گروه بار دیگر تصمیم به ورود در انتخابات گرفت. این گروه تمام تلاش خود را بر اساس اخلاق‌مداری بنا نهاد و با برنامه‌ای منسجم وارد انتخابات شد، اما همانند گروه‌های دیگر که در هنگام تبلیغات دست به تخریب دیگران می‌زنند، اقدام به تخریب هیچ‌یک از رقبای خود نکرد.

 

16جلالی پروین با اشاره به آسیب‌های انحلال سازمان برنامه و بودجه در فضای اقتصادی کشور، عنوان کرد: فتنه در اقتصاد کشور هنگامی رخ داد که رئیس دولت نهم، سازمان برنامه و بودجه را منحل کرد و بعد از آن، نامه 150 نفر از اقتصادانان کشور مبنی بر وقوع پیامدهای مخرب این اقدام در اقتصاد کشور را، کاغذ باطله نامید.

 

 

 

عضو اتاق بازرگانی گفت: اقتصاد مقاومتی که مورد نظر و تایید رهبر انقلاب است همان اقتصاد سفید است؛ اقتصاد سفید یعنی اقتصاد مقاومتی و بدون رانت و هدف گروه خواستاران تحول نیز در ورود به انتخابات دوره هشتم اتاق بازرگانی دستیابی به این اقتصاد است.

این کاندیدای هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران افزود: گروه خواستاران تحول اگر نتوانند وارد اتاق شوند برای کسانی که پیروز این رقابت می‌شوند آرزوی موفقیت داشته و امیدوار است که آنها به وعده‌هایی که در روزهای قبل از انتخابات داده‌اند، عمل کنند.

 

بخش خصوصی نباید حس کند که دولت در مقابل او ایستاده است

 

14در بخش دیگری از این گردهمایی، محسن مهرعلیزاده، رئیس انجمن مدیران صنعتی و اقتصادی ایران و کاندیدای هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران گفت: بخش خصوصی نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت اقتصاد و فضای کسب و کار کشور دارد. این بخش با آگاهی به مسائل اقتصادی کشور و نقش تاثیرگذار آن در توسعه پایدار باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

 

رئیس انجمن مدیران صنعتی و اقتصادی ایران عنوان کرد: جامعه‌شناسان بر این باورند که بعد از منابع انسانی، مسائل اقتصادی از شاخص‌های اصلی توسعه هر کشوری محسوب می‌شود. دراین شرایط اگر به مسائل اقتصادی بی‌توجهی شود و در اجرای آن بی‌دقتی صورت گیرد، فشارهای ناشی از سوء مدیریت و عدم تدبیر بر مردم وارد شده و آنها ما را نخواهند بخشید.

وی در ادامه افزود: در راستای توسعه اقتصادی کشور دولت و بخش خصوصی باید به یکدیگر اعتماد کرده چرا که همسویی این دو نهاد سبب تحول در وضعیت توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

این کاندیدای هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه بخش خصوصی نباید حس کند که دولت در مقابل او ایستاده است، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی با ورود به اتاق بازرگانی می‌تواند از اختیارات قانونی که برای او مشخص شده استفاده کرده و همچنین از افراد و شخصیت‌هایی که در اتاق بازرگانی حضور دارند بهره برند، در چنین شرایطی بخش خصوصی کشور تقویت شده و در نهایت اقتصاد کشور نیز رشد پیدا خواهد کرد.

 

 

کد خبر : ۲۵۷۹۱۷