خبرگزاری کار ایران

مریم سلطانی در گفتگو با ایلنا:

بخش خصوصی خواستار، تحول مثبت در اتاق بازرگانی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۰۶۹

کاندیدای گروه خواستاران تحول در بخش صنعت گفت: توقع کسانی که در انتخابات اتاقهای بازرگانی شرکت می کنند ایجاد بستر و مکانیزمی برای اصلاح ساختار است تا جایی که بخش خصوصی بتواند به واقع در اقتصاد نقش موثر ایفا کند.

مریم سلطانی از کاندیداهای گروه خواستاران تحول  و مدیرعامل گروه صنعتی سورنا با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: ما شاهدیم که در گذشته اتاق بازرگانی نتوانست با تسهیل گری مشکلات هر چند کوچک صنایع کشور را حل کند و از هر بعدی که به موضوع نگاه شود، اتاق بازرگانی نتوانست در قامت یک تشکل مدافع ظاهر شود و عملا بیشتر دچار حاشیه بوده است تا متن.

وی خاطر نشان ساخت: اعضاء اتاق در دوره جدید انتظار حضور کسانی را دارند که به واقع وکیل و نماینده بخش خصوصی باشند و نه به دنبال مطرح کردن خود و نه اینکه اتاق و صندلی نمایندگی را محلی برای شأنیت و استفاده های شخصی ببیند.

مدیرعامل گروه صنعتی سورنا با اشاره به این که بخش خصوصی منتظر تغییر است و این دگرگونی مثبت را خواستار است، تصریح کرد:از ساختار قبل اتاق هیچ نتیجه  مثبتی حاصل نشد واکنون وقت ارتقاء ابرو و حیثیت بخش خصوصی واقعی است.

این کاندیدای گروه خواستاران تحول همچنین اظهار داشت: باید دید در آینده آیا باز هم سیاست بازی و قدرت پول تاثیر گذار است و یا رای کسانی که از این روند سرخورده و نگرانند ؟ اتاق بازرگانی ملک مطلق هیچ شخص و گروهی و جناحی نیست اینجا جایی است برای همه فعالین اقتصادی.

سلطانی ضمن اعلام این مطلب که من بر اساس عقلانیت در این راه آمدم تا بتوانم به سهم خود از جایگاهی دفاع کنم که بایستی پرچم دار بخش خصوصی باشد، اقتصاد و مشکلات را لمس کرده باشد و در گیر نقصان ها و کمبودها باشد وامیدوارم که ترکیب بندی اتاق تهران و نهایتا اتاق ایران بر مبنای توسعه تجاری و توسعه صادراتی شکل بگیرد و افرادی حضور یابند که واقعا دلسوز اقتصاد کشور باشند و راهبرد مشخص و استراتژی دقیقی با ساز کار اجرایی و بلند مدت طراحی کنند تا در بلند مدت و کوتاه مدت در مسیر توسعه اقتصادی گام برداریم.

وی همچنین اظهار داشت:اکنون اینجانب مشغول مراحل تدوین دکترین اتاق فرمان هستم که محوریت ان توسعه تجاری حول اتاقهای بازرگانی است که تیم دقیق کارشناسی و اساتید دانشگاهی یاری دهنده ان هستند که به زودی رونمایی خواهد شدو با استفاده از اسناد بالادستی واقتصاد مقاومتی و قانون بهبود فضای کسب وکار و چشم انداز ١٤٠٤ و سیاستگزاریهای مقام معظم رهبری راهگشای دقیق جهش اقتصادی علی الخصوص در اتاقهای بازرگانی خواهیم بود.

سلطانی در پایان اعلام کرد:هدف من ایجاد آشتی است بین اتاق و بخش خصوصی و اتاقی متعالی و پیشرو را در همه ابعاد متصورم جایی و پناهگاهی برای اقتصاد نه مانعی برای صنعت .

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز