خبرگزاری کار ایران

نوبخت در جمع خبرنگاران:

پیش بینی 4 هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی در سال94

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۱۴۷

در بودجه سال 94 هزار میلیارد تومان برای کمک به برنامه های اشتغال زایی پیشنهاد شده است.

رئیس سازمان برنامه ریزی کشور گفت: در بودجه سال 94 هزار میلیارد تومان برای کمک به برنامه های اشتغال زایی پیشنهاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت صبح امروز در حاشیه سومین همایش جایزه بهره وری معادن وصنایع معدنی ایران اظهار داشت: در بودجه سال 94 هزار میلیارد تومان دولت برای کمک به برنامه های اشتغال زایی پیشنهاد داده که مجلس سه هزار میلیارد تومان به آن افزود و در حال حاضر 4 هزار میلیارد تومان برای سال 94 پیش بینی شده است.

وی در ادامه گفت: با مجموعه فعالیتهای عرصه تولید و صنعت می توانیم در سال آینده شاهد ایجاد فرصتهای شغلی بیشتری باشیم.

نوبخت همچنین در مورد افزایش حقوق کارمندان گفت: نرخ تورم در سال جاری حدود 25 درصد پیش بینی شده بود که در آخرین گزارش به 15.2 درصد رسیده است و برای کارمندان نیز افزایش 14 درصدی حقوق را در نظر گرفته ایم که امیدواریم با کاهش نرخ تورم رقم مناسبی باشد.

وی در مورد خام فروشی نیز تصریح کرد: ما در بخش معدن به ازای هر یک درصد رشد سه درصد ارزش افزوده می توانیم ایجاد کنیم و این موضوع حائز اهمیت است.

نوبخت در ادامه در خصوص یارانه تولید و اینکه وزیر صنعت مدعی است که ریالی از یارانه تولید به بخش صنعت اختصاص نیافته گفت: وزیر صنایع قرار نیست ریالی دریافت کند همانطور که قبلا توضیح داده شد از 5 هزار و 725 میلیارد تومانی که در سال جاری برای بخش تولید پیش بینی شده بود ، آنچه به بخش صنعت اختصاص پیدا می کند هزار و 200 میلیارد تومان است، در بخش کشاورزی هزار میلیارد تومان در حمل و نقل نیز هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و براساس آیین نامه اجرای این بند مقرر است تا این میزان برای تسهیلات ارزانتر باید در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد. و سازمان مدیریت و برناامه ریزی مابه التفاوتها را پذیرفته است و به همه وزرا از جمله آقای نعمت زاده ابلاغ کرده است تا شرکتهای متقاضی که می خواهند از این تسهیلات ارزان استفاده کنند آنها را معرفی و بانکها این تسهیلات را د راختیار آنها قرار دهند

نوبخت گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی این آمادگی دارد تا مابه التفاوت این تسهیلات ارزان قیمت را پرداخت کند شاید این عدد را مانند یارانه نقدی د راختیار بخشهای تولید قرار دهیم اما این موضوع سیاست دولت نیست تا تولید کنندگان را مانند خانوارها به یارانه نقدی عادت دهیم.

وی گفت: حداقل 526 میلیارد تومان تاکنون از این دست یارانه ها به بخش یارانه تولید پرداخت کردیم و بخش کشاورزی توانسته این یارانه دریافت کند.

نوبخت با انتقاد از نعمت زاده گفت: وزیر صنعت بجای این گونه مصاحبه ها شرکتهای مورد نظر خود را به دولت معرفی کند و اگر سازمان برنامه ریزی و بانکها ممانعتی به پرداخت تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی انجام داد حق اعتراض می تواند داشته باشد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز