خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

آغاز سفرهای نوروزی از 27 اسفند / تمام راه های ارتباطی مردم برای اطلاع از وضعیت جاده ها

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۲۰۸

مدیرکل مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان تمام راه‌های ارتباطی که مردم می‌توانند از طریق آن از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سفرهای نوروزی از بیست و هفتم اسفند با حجم گسترده شروع شود.

اکبر آشوری در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: سامانه 141 که به صورت 24ساعته فعال است می‌تواند تمام اطلاعات جاده‌های فرعی و اصلی کشور را اعلام کند.

این سامانه هم اطلاعات گویا در اختیار مردم قرار می‌دهد و در صورت نیاز و تقاضای مسافر به کارشناس متصل می‌شود.

وی گفت: همچنین شماره تماس 88925252 برای در اختیار گذاشتن اطلاعات جاده‌های سایر استان‌های کشور است که 30 خط مستقیم دارد و مسافران می‌توانند با این شماره از اطلاعات و وضعیت تمام جاده‌های کشور مطلع شوند.

مدیرکل مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به سایر راه‌های ارتباطی در اختیار گذاشتن اطلاعات جاده ها گفت: همچنین سایت WWW.141.ir آخرین وضعیت و اطلاعات راه‌های فرعی، شریانی و اصلی را دراختیار مردم می‌گذارد.

وی ادامه داد: از خدمات جدید این سایت ارائه تصاویر آخرین وضعیت جاده‌های کشور است که هر پنج دقیقه یک بار این تصاویر به روز می‌شوند. این سایت تصاویر جاده‌های تمام استان‌های کشور را به نمایش می‌گذارد.

آشوری با اشاره به راه‌های ارتباطی در قالب ارسال پیامک گفت: سامانه پیامکی 1000141 هم آخرین اطلاعات جاده‌ها را دراختیار مسافران قرار می‌دهد به این شکل که مسافران اسم شهر مبدإ و یک نقطه و بعد اسم شهر مقصد را پیامک می‌کنند و پس از ارسال وضعیت جاده‌های این مسیر به مسافر پیامک می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سامانه پیامکی 2000141 هم برای ارسال انتقادات وپیشنهادات مسافران راه‌اندازی شده است.

مدیرکل مرکز مدیریت راه‌های کشور تاکید کرد: احیاناً اگر مسافران در مسیری پشت  ترافیک ماندند می‌توانند با شماره 141 تماس برقرار کنند و از مدت زمان ترافیک و علت آن جویا شوند.

آشوری همچنین با اشاره به شروع سفرهای نوروزی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سفرهای نوروزی به صورت عمده و گسترده از تمام استان های کشور از چهارشنبه آخر سال یعنی بیست و هفتم اسفند شروع شود.

وی همچنین در پایان با توصیه به مسافران ادامه داد: به مسافران توصیه می‌کنیم در روشنایی روز سفر خود را شروع کنند و اگر عازم مسیرهای کوهستانی هستند حتماً لوازم موردنیاز ازجمله زنجیر چرخ و مواد غذایی به همراه داشته باشند. همچنین باید متذکرشوم که داشتن برگه معاینه فنی الزامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز