خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

برخی از کشورها به نیابت از جهان درجذب سرمایه خارجی ایران محدودیت ایجاد می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۳۳۴

پیش نویس سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه، توسط رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی امروز (شنبه ١٦ اسفند ماه) در سومین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی در شرکت ملی فولاد ایران گفت: هدف سه درصدی دستیابی به بهره وری برای سومین سال پیش بینی شده است و انتظار می‌رود به آن دست پیدا کنیم.

محمد باقر نوبخت افزود: این ابلاغیه طبق اصل ١١٠ قانون اساسی بوده و مبنی بر این است که شروع هر برنامه توسعه باید توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان نگاه مشورتی پس از کار کارشناسی به پیشنهاد جمع و تایید رهبر معظم انقلاب به دستگاههای اجرایی ارجاع شود.

وی تصریح کرد: همراه با برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه، در این دوره سیاست اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد و نشانگر این است که موضوع بهره‌وری و دستیابی به رشد متناسب به منظور تحقق هدف چشم انداز ١٤٠٤ یعنی رسیدن به جایگاه نخست علم و فناوری در منطقه درحالی که یک کشور توسعه یافته هستیم، اهمیت بسزایی دارد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: تحقق رشد اقتصادی به منظور دستیابی به این هدف یک ضرورت جدی است و تاکنون برای رسیدن به نتیجه لازم، کارنامه خوبی نداشته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: ضرورتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است، در عمل از سوی دستگاههای اجرایی به مورد اجرا در نیامده و باید این مسئله مهم مورد واکاوی قرار گیرد.

وی گفت: رشد اقتصادی حاصل سرمایه گذاری و بهره‌وری است، درعین حال رشد سرمایه گذاری ١٢,٢ درصدی در برنامه‌ها پیش بینی شده که تحقق نیافته و با این فضای کسب و کار، می‌توان آگاه شد که چرا سرمایه گذاری صورت نمی‌گیرد و نمی‌توانیم تعامل سازنده آنگونه که مصمم به آن هستیم، با جهان محقق نشده است.

 نوبخت افزود: برخی از کشورها امروز به نیابت از جهان در خصوص جذب سرمایه خارجی در ایران محدودیت ایجاد می‌کنند و این امر عدم سرمایه گذاری خارجی در کشورمان را توجیه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز