خبرگزاری کار ایران

اعضای لیست خواستاران تحول در گفتگو با ایلنا طرح کردند:

از تحول‌خواهی واقعی تا تحول خواهان بدلی

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۴۲۱

در انتخابات هشتمین دوره اتاق‌ بازرگانی همه گروه‌ها و ائتلاف‌ها کمابیش به انتقاد از دوره های گذشته اتاق پرداخته و در مواضع و شعار‌های خود از تحول در اتاق بازرگانی سخن به‌ میان می‌آورند‌. این در حالی‌ست که بسیاری از این گروه‌ها خود نقش بسزایی در عملکرد نامناسب اتاق بازرگانی در طول دوران‌های پیشین داشته‌اند.

در انتخابات هشتمین دوره اتاق‌ بازرگانی همه گروه‌ها و ائتلاف‌ها کمابیش به انتقاد از دوره های گذشته اتاق پرداخته و در مواضع و شعار‌های خود از تحول در اتاق بازرگانی سخن به‌ میان می‌آورند‌. این در حالی‌ست که بسیاری از این گروه‌ها خود نقش بسزایی در عملکرد نامناسب اتاق بازرگانی در طول دوران‌های پیشین داشته‌اند و به نظر می‌رسد با دستاویز قرار دادن شعار تحول در پی کسب آرای اکثریتی از اعضای اتاق هستند که منتقد عملکرد این نهاد بخش خصوصی‌اند. عملکرد این گروه‌ها و ائتلاف‌ها خود مبین آن است که کدام یک در عمل به این شعار‌ها و اهداف پایبند بوده و در راستای عمل به آن هزینه هایی نیز پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای لیست خواستاران تحول در اتاق بازرگانی به این سوال که نظرشان در ارتباط با طرح شعار تحول از جانب گروه ها و ائتلاف‌هایی که نشان داده‌اند در عمل به این مساله پایبند نیستند و تمایزشان با گروه خواستاران تحول که پایبندی خود را در عمل به شعار تحول نشان داده‌اند، پاسخ گفتند.

ابراهیم خانیکی عضو شورای مرکزی انجمن مدیران و متخصصان صنعتی و اقتصادی ایران در این باره گفت: تحول در سال 82 و در دوره پنجم اتاق شکل گرفت و عملکرد آن نیز مشخص است. از ان زمان به بعد نیز توانستند برخی از ایده های خود را اجرایی کنند اما متاسفانه در دولت احمدی نژاد و با کارشکنی‌های دولتی‌ها و حامیانشان در هیئت رئیسه اتاق این اصلاحات تحول خواهانه نیمه کاره ماند .

وی با اشاره به اینکه شعار انتخاباتی گروه های دیگر برگرفته از شعار گروه خواستاران تحول است افزود: بسیاری از افرادی که در گروه های دیگر مطرح هستند با پشتیبانی تحول خواهان در جایگاه فعلی قرار دارند و امروزه بنا به منافع خود دیدگاه های دیگری را پیشه کردند، اما هر کسی می تواند شعارهای زیبا دهد ولی باید عملکرد افراد را مقایسه کرد. در اینجا نقطه تمایز تحول خواهان بارز می‌شود و آن شفافیت عملکرد آنهاست که در گذشته هم با این شفافیت عمل کرده اند. نکته مهم در این بین حضور افرادی است که در مقابل گروه تحول خواهان با کودتای افراد احمدی نژاد روی کار آمدند و درحال حاضر ادعای تحول خواهی دارند.

افسانه فخری کاندیدای هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی،تحول را کلمه ای با کارکردهای مختلف دانست و خاطرنشان ساخت: هر گروهی می تواند در قالب شعار این کلمه را بیان کند اما باید بنا بر عملکرد هر گروه صداقت‌شان را به آزمون گذاشت و با نگاه به گذشته افراد و توجه به تلاش های آنها و هزینه هایی که داده اند تحول خواهی آنها را سنجید.

امیرمحسنی رئیس مجمع متخصصین تهران تحول خواهان را یک سازمان دانست و افزود: از سال‌ها قبل روند تحول در اتاق بازرگانی آغاز شده و این گروه امروزه به دنبال تکمیل کارهای نیمه تمام خود است، به اقتصاد سفید می اندیشند و همچون گذشته به رانت و موضوعات مخل اقتصاد پاک نه می گویند .

سید حمید حسینی رییس کمیسیون اصل 44 اتاق بازرگانی بااشاره به اینکه ماهیت تحول خواهی مثل اصلاح طلبی در سیاست است گفت: گروه تحول با تیم ستارگان به صحنه انتخابات نیامده بلکه با یک گروه هدف دار و کاربردی وارد شده است. هدف و مراد این گروه از تحول تعامل با افراد پاک دست و شفاف، مسئولیت پذیر ، وقت گذار و دارای توجه به مسئولیت اجتماعی است. اهدافی که با شروع حرکت تحول‌خواهانه در اتاق آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

پرویز شهپر عضو شورای مرکزی انجمن مدیران و متخصصان صنعتی و اقتصادی ایران بابیان اینکه نگرش تحول خواهان در اتاق یک نگرش نو و اصلاح طلبانه بوده و به دنبال استفاده از دستمایه دیگران به سود خود نیست افزود:اعضای گروه تحول به قدری پرستیژ و قدرت داشته اند که توانستند جریانی نو در اتاق بازرگانی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کشور ما عدم وجود حق مالکیت معنوی است و اما کسانی که به راحتی این حق را از دیگران سلب می کنند چگونه در اتاق به رقابت آزاد خواهند پرداخت در صورتیکه یکی از اصول و قوانین ورود به اتاق خوش نام بودن است.

سید محمد جلالی پروین کاندیدای هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی بااشاره به اینکه اعضای گروه خواستاران تحول از سرقت شعارهای خود ناراحت نیستند، گفت: حتما شعارهای گروه خواستاران تحول خوب بوده که گروههای دیگر شعار خودرا از شعارهای این گروه برگرفته اند. نکته دیگر اینکه اگر نیاز به تحول نباشد دلیلی برای مطرح کردنش هم نیست و کسانی که این شعار را مستمسک خود قرار می‌دهند نمی‌توانند خود مسبب ایجاد وضعیت موجود باشند. رقبای گروه خواستاران تحول برای جلب نظر رای دهندگان به فکر تحول افتاده اند و این مساله بدین معناست که آنها می‌دانند رای دهندگان خواهان ورود افرادی هستند که با آمدنشان خون جدیدی به اتاق تزریق شود، افرادی که تحول و نو شدن را برای اتاق بازرگانی به ارمغان بیاورند . از این جهت است که این گروه‌ها و افراد ایجاد تحول را در جزو بارز ترین شعار‌هایشان طرح می‌کنند. پس تحول ضرورتی است برای اتاق بازرگانی و تحول خواه نیز کسی است که برنامه ارائه دهد و آن را اجرایی کند و در غیر اینصورت باید از هیئت نمایندگان و مسئولیت‌های اتاق کنار گذاشته شود.

امین الله فرهادی مدیرعامل هلدینگ فدک بااشاره به اینکه اگر کسی بخواهد اقدامات کاربردی انجام دهد باید به شعارهای تحول توجه کند گفت: همه به این نتیجه رسیده اند که شعارهای تحول کارساز است که این امر نشان از عمق تفکر و ریشه ای بودن برنامه های تحول خواهان دارد.

وی افزود: تقلید و کپی برداری شعارها برای جمع کردن آراء بی اخلاقی است و اینها در دوران فعالیت خود در اتاق می خواهند چه کنند؟ تحول خواهان نشان داده‌اند به شعارهای خود تا آنجا که بتوانند جامه عمل می‌پوشانیده و در اجرای برنامه هایشان ثابت قدم هستند.

فرهادی ادامه داد: ذینفعان اقتصادی جامعه از عوام نیستند و بسیار هوشمند هستند و ریال به ریال شان حساب و کتاب دارد این افراد عملکرد اتاق را در دوره های مختلف مدنظر داشته و ازمیزان خدماتی که اتاق تاکنون ارائه کرده است نیز آگاه هستند و همین مساله میزان مناسبی‌ست برای سنجش آنان در تمایز گذاشتن میان افراد و گروه‌های حاضر در انتخابات.

فرید صفارزاده از اعضای گروه خواستاران تحول در این ارتباط معتقد است: شعارها و برنامه های گروه خواستاران تحول با برنامه ­ریزی و بررسی شرایط موجود تنظیم شده است. تحول­خواهان برنامه ­هایی را سرلوحه کار خود قرار داده­ اند که مانند خون در رگ­های سیستم اقتصادی و شیر برای نوزاد است.  منشور گروه خواستاران تحول بسیار سازنده و کارآمد است و باعث افتخار است که دیگر گروه ­ها و ائتلاف ها از آن استفاده می ­کنند.  نظر من بر این است که اگر روزی حتی خود من و گروه خواستاران تحول به اتاق راه پیدا نکردند، اما تمامی افرادی که کرسی‌های پارلمان خصوصی را اشغال کردند با همین رویکرد پیش بروند.

احمد ترک نژاد عضو کمیسیون شورای عالی اقتصاد اتاق بازرگانی گفت : خواستاران تحول یک گروه با اصالت است و هیچ کس نمی تواند این اصالت را از این گروه بگیرد. تشکیلات این گروه سال هاست فعال است و به فعالیت خود ادامه خواهند داد و برای اجرای شعار های خود برنامه دارند و فرق این گروه با گروه هایی که صرفا شعار های گروه خواستاران تحول را تکرار می کند، همین است که آن ها فقط تقلید کرده اند و برنامه ای پشت شعارهای عاریتی شان نیست.

مرسل صدیق کاندیدای هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی نیز گفت : خواستاران تحول با برنامه های مدون و به عنوان نمایندگان واقعی بخش خصوصی وارد انتخابات شده اند و رای دهندگان با انتخاب اعضاء این گروه می توانند مطمئن باشند که به بخش خصوصی رای داده اند و می توانند مطالبات خود را بعد از انتخابات پیگیری کنند.

مریم سلطانی از اعضای گروه خواستاران تحول در این ارتباط معتقد است: کار را که کرد؟ آن که شروع کرد. در واقع جریان تحول با گروه خواستاران تحول شکل گرفت و در 12 سال گذشته تنها گروهی که به دنبال تحول بوده، همین گروه خواستاران تحول بوده اند و کسانی که امروزه از شعارهای تحول خواهانه استفاده می کنند، در خوشبینانه‌ترین حالت دنبال رو محسوب می شوند و آغاز گر تحول، خواستاران تحول هستند.

مرتضی هداوندی کاندیدای جوان هشتمین دوره اتاق بازرگانی تهران ریشه تقلید شعارهای گروه خواستاران تحول را ناشی از انگیزه موج سواری دیگر گروه‌ها از این گروه دانست وگفت: باتوجه به اینکه درهشت سال گذشته بسیاری ازگروه ها عملکرد موفقی نداشته اند بنابراین این عده درحال حاضر باتقلید از شعارهای گروه خواستاران تحول به دنبال آن هستند که چهره خود را براساس اقتضای روز جامعه به اعضای اتاق بازرگانی ارائه کنند.

وی  با اشاره به اینکه عمده افرادی که شعارهای گروه تحول خواستاران را تقلید می کنند به دنبال ترمیم جایگاه خود هستند تاکید کرد: عموم این افراد کسانی بودندکه دردوره های گذشته به عنوان جناح اکثریت دراتاق فعالیت داشته اند وباتوجه به اینکه عموم این افراد همسو با دولت بوده اند وضربات جبران ناپذیری برپیکرصنعت زده اند،بنابراین با تقلید از شعارهای گروه خواستاران تحول، درصدد هستند تا وجه جدیدی برای خود به جامعه عرضه کنند.

وی با بیان اینکه دارا بودن کارنامه کاری موفق نشان ازعملکرد قابل دفاع گروه خواستاران تحول است تاکید کرد: درزمانی که جناح سنتی با تصمیمات نادرست ونیزهمسویی با دولت ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد وارد کردند،این درحالی است که که درمقابل گروه خواستاران تحول دردوره هایی که دراتاق حضور داشتند عملکرد قابل دفاعی ازخود ارائه دادند.

حمیدرضا عارف دیگر کاندیداهای جوان این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی تهران نیز معتقد است: باعث خوشحالی است که شعار و برنامه­ های تحول خواهان توسط دیگر گروه ­ها استفاده می­ شود. این امر نشان دهنده­ کارآمدی و مناسب بودن برنامه­ های تحول خواهان است. اما آنچه که تفاوت  خواستاران تحول با دیگر گروه­ ها را نشان می ­دهد در عملکرد گذشته این گروه و همچنین افراد این گروه است. تحول خواهان گروهی شناسنامه دار و با سبقه و خوشنام است و در گذشته با عملکردهای خود اثبات کرده ­اند که هدفی جز ارتقای اقتصاد کشور ندارند. برای تفاوت میان گروه ­های اصیل و دیگران باید به گذشته و شناسنامه عملکرد آن­ها رجوع کرد و تاریخ خود بهترین قضاوت کننده برای آن­ها خواهد بود.

محمود تبریزی عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: تمامی گروه­ های حاضر در انتخابات اتاق بازرگانی به نیازهای جامعه ایران در حوزه اقتصادی آگاه شده­ اند و خواستاران تحول در آگاهی به این موضوع پیشگام بوده ­اند به همین دلیل برنامه­ های آن­ها مورد استفاده دیگر گروه ­ها قرار می­ گیرد.

این کاندیدای اتاق بازرگانی توضیح داد: سایر گروه ­های حاضر انتخابات نیز به این امر پی برده اند که برنامه­ های تحول خواهان منطقی و با قابلیت اجرایی شدن دارد به همین دلیل از آن استفاده می ­کنند اما نمی ­توان عمل آن­ها را اخلاقی دانست.

وی در خاتمه افزود: تفاوت این گروه ­ها با خواستاران تحول در گذشته عملکرد این افراد است اما در نهایت باید امید داشت افراد و گروه­ هایی که به اتاق راه پیدا می­کنند، به برنامه­ ها پایبند باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز