خبرگزاری کار ایران

کاندیداهای حوزه حمل و نقل گروه خواستاران تحول در گفتگو با ایلنا:

شعار ها تنها در صورت تحقق ارزشمند هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۴۷۱

بخش ترانزیت در حوزه اقتصاد یکی از بخش های مهم محسوب می شود. بنا به همین دلیل باید نگاه ویژه ای به بخش حمل و نقل داشته باشیم. این مهم سبب شد تا در ساعات پایانی مهلت قانونی تبلیغات انتخابات هشتمین دوره اتاق بازرگانی با کاندیدهای این بخش در گروه خواستاران تحول گفت و گوی کوتاهی داشته باشیم.

حسین زمانی عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با شعار های مطرح شده توسط گروه ها و ائتلاف های حاضر در هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، خاطرنشان کرد: لازم است که نمایندگان پس از انتخابات بیش از زمان انتخابات برای اعضاء اتاق بازرگانی احترام قائل شده و به صورت هفتگی یا ماهانه با آنان تشکیل جلسه داده و پای صحبت و مشکلات آنان بنشینند.

وی همچنین اظهار داشت: بهتر است اصلاحاتی در اساسنامه اتاق بازرگانی صورت پذیرد که به موجب آن هر نماینده بیش از دو بار متوالی حق انتخاب شدن نداشته باشند و بدین ترتیب وضعیت اتاق از پدرسالاری به عضو سالاری تبدیل شده و همیشه تفکرات نو و جدید در اتاق حاکم خواهد شد.

این عضو اتاق بازرگانی با اشاره به این که به پیشکسوتان باید احترام گذاشت، افزود: باید از پیشکسوتان و کسانی که چندین دوره عضو هیات رئیسه اتاق بوده اند دعوت کرد تا در اتاق فکر تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

برنامه های تحول خواهان مانند خون در رگ های اقتصاد کشور است

صفارزاده عضو گروه خواستاران تحول معتقد است: شعارها و برنامه های گروه خواستاران تحول با برنامه ریزی و بررسی شرایط موجود تنظیم شده است. تحول خواهان برنامه هایی را سرلوحه کار خود قرار داده اند که مانند خون در رگ های سیستم اقتصادی و چون شیر برای نوزاد است.  منشور گروه خواستاران تحول بسیار سازنده و کارآمد می باشد و باعث افتخار است که دیگر گروه ها و ائتلاف ها از آن استفاده می کنند.  نظر من بر این است که اگر روزی حتی خود من و گروه خواستاران تحول به اتاق راه پیدا نکردند، تمامی افرادی که کرسی های پارلمان خصوصی را تصاحب می کنند با همین رویکرد پیش بروند.

هیجانات انتخاباتی ناشی از عملکرد ضعیف گذشته اتاق است

افسانه فخری، عضو اتاق بازرگانی و دیگر کاندیدای حوزه حمل و نقل گروه خواستاران تحول گفت: در طول این یک ماه که بطور غیر رسمی و این یک هفته به صورت رسمی که تبلیغات صورت گرفته است؛ همه گروه ها یکسری صحبت های کلیشه دار و شعار گونه نیز مطرج کرده اند اما به نظر من ابن شعار ها و صحبت ها زمانی موثر خواهند بود که محقق شوند. سوالی که پیش می آید این است که هدف از تمامی این شعار ها و صحبت ها در نهایت چیست؟ به نظر من هدف این است که کشور ها به یک توسعه پایدار برسند، زیرادر صورت رسیدن به یک توسعه پایدار است که مردم می توانند در زندگی احساس رفاه و خوشبختی کنند و قادر خواهند بود به ابعاد دیگر زندگیشان بپردازند.

عضو گروه خواستاران تحول ادامه داد: اتاق های بازرگانی سکوی های بسیار مستحکمی برای خیز برداشتن افراد فعال در جامعه اقتصادی به سمت  رشد و توسعه است. در اتاق های بازرگانی ما همواره مشکلات و ضعف هایی وجود داشته اند که اگر خبواهیم آن ها را ریشه یابی کنیم به مبحثی چون سهم کمرنگ بانوان نیز اشاره کرد، از بانوان تنها به به صورت نمادین و سمبلیک استفاده شده است، بدون اینکه واقعا تاثیری به حال جامعه بانوان فعال در زمینه اقتصاد که تعدادشان معدود هم نیست داشته باشند. ما در تمامی زمینه ها بانوان مطلع، تکنیکال، فرهیخته و آگاهی داریم، به طور مثال در بخش حمل و نقل که خود من در آن فعال هستم شاهد این هستیم که نقش این گونه شرکت ها بسیار محدود بوده و این نقش محدود باعث شده که هیچ حرکت کارامدی در جهت بهینه سازی وضعیت این صنعت به وجود نیاید. مسئله دوم که در واقع محوریت هدف من است بحث پرداختن به مشکلات جامعه حمل و نقل است، به نظر من حمل و نقل به عنوان یک بازوی دائم و ثابت اساسی و کلیدی در تمام تعاملات تجاری، به میزان اهمیت حضورش پرداخته نشده است.

فخری گفت: خیلی ها هنوز این حرفه را به عنوان یک صنعت نمی پذیرند و همچنان همان نگاه کلیشه ای و سنتی جابجایی کالا از یه نقطه به نقطه دیگر را دارند و اگر بخواهیم خیلی خوش بینانه ببینیم در حد کامیون داری، درحالی که این حرفه یک علم بسیار گسترده و وسیع است و جالب اینجاست که اصلا لازمه ی هر معامله اقتصادی، هر چانه زنی اقتصادی و یا هرگونه حرکت اقتصادی می باشد. این که به این صنعت در حد اعتبارش پرداخته نشده است از نقاط ضعف و ایراد تلقی می شود، باید به تدریج در تشکل هایی مثل اتاق بازرگانی پایش گذاشته شود و در این مورد بحث کرد و این آگاهی و شناخت به جامعه تجاری داده شود. این مهم تنها در شرایطی به دست می آید که همه شاخه های معدن صنعت کشاورزی و بازرگانی دست به دست هم دهند و بتوانند جامعه رو به اون اعتلایی که واقعا انتظار همه هست برسانند.

وی خاطرنشان ساخت: به نظر من شعار تحول خواهان بسیار نغز و گویاست، در یک کلام سفیدی مظهر پاکی و شفافیت است و پاکی و شفافیت به نظر من راهگشای هر گونه رشد و تعالی انسانی است و مناسب بخش هایی از اقتصاد نیز می باشد، اقتصاد سفید و اتاق سفید لازمه همدیگرند و در واقع می توانند مولد یکدیگر باشند. بنابراین شعار بسیار سنجیده است و در عین کوتاه و موجز بودن بسیار گویاست و امیدوارم که دیگر این یک مورد مورد استفاده دیگر گروه ها قرار نگیرد.

این فعال اقتصادی در آخرین بخش سخنان خود تصریح کرد: در مورد عملکرد دوره فعلی اتاق بازرگانی اگر قصد اشاره مستقیم به شخص یا حذبی را داشته باشم و به صورت کلی بگویم در این چهار سال گذشته که با یک افت بسیار وحشتناک و فاجعه بار اقتصادی در مملکت ما همزمان بود، دیدیم که واقعا عملکردی که ارائه شد عملکرد مطلوب و یاری دهنده ای نبود، زیرا اگر حالت دیگری وجود داشت انتخابات این دوره اتاق بازرگانی تا این حد پرشور و گسترده برگزار نمیشد. اگر فعالیتی به صورت مطلوب انجام شود دلیلی برای تغییر و تحول وجود ندارد، اما این همه شور و انتخاباتی و این تعداد کاندیدا از صنایع و صنوف مختلف بیانگر این است که این تنگناها همه را به ستوه آورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز