خبرگزاری کار ایران

خسرو حداد، در تشریح فعالیت‌های شرکت‌های کارگزاری بیمه:

شرکت‌‌های کارگزاری بیمه مدافع منافع بیمه شدگان در برابر شرکت‌های بیمه هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۸۵۲

طبق ماده 67 قانون تاسیس بیمه و بیمه گری که موسسات بیمه، نمایندگان و کارگزاران رسمی، مسوول جبران خسارت بیمه شدگان هستند، شرکت‌های کارگزاری بیمه کلیه خدمات شرکت‌های بیمه را برای مشتریان خود تضمین کرده و پاسخگوی بیمه‌گذاران هستند

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسرو حداد، مدیرعامل کارگزاری رسمی بیمه تامین زندگی فردا طی نشست خبری تشریح فعالیت‌های این کارگزاری بیمه، اظهار داشت: شرکت کارگزاری بیمه تامین فردا را در سال 91 تاسیس کردیم که بعد از سه سال فعالیت توانستیم سهم بازار مناسبی را در بازار صنعت بیمه پیدا کنیم و به تبع آن برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را برای آغاز یک حرکت قوی در بازار بیمه انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: یکی از موفقیت‌های بزرگ مجموعه ما حضور مدیران با تجربه در بدنه اجرایی شرکت است، که توانسته‌ایم به همراه این افراد گام‌های بزرگی را برای توسعه فعالیت‌های خود برداریم.

حداد در تشریح فعالیت‌های کارگزاری‌های بیمه در سراسر دنیا گفت: کارگزار بیمه در همه جای دنیا به بروکر معروف است، بروکر فردی است که معاملات بیمه‌ای را با تخصص ویژه، مدیریت کرده و بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر یک رابطه ویژه برقرار می‌کند.

وی تصریح کرد: بروکر نیازهای بیمه‌‌ای بیمه‌گذار را تشخیص می‌دهد و آنها را با شناختی که از شرکت‌های بیمه دارد، تحلیل کرده و قرار داده مناسب را مابین بیمه‌گذار و بیمه‌گر منعقد می‌کند.

مدیرعامل کارگزاری رسمی بیمه تامین زندگی فردا در خصوص تشریح مشکلات حال حاضر صنعت بیمه ایران گفت: مشکل بزرگی که در بازار بیمه وجود دارد این است که بازار از فعالیت‌ بروکرها خالی است، چراکه در همه جای دنیا نزدیک به 85 درصد بازار بیمه دنیا، به دست بروکرها جابجا می‌شود، اما سهم بروکرها در کشور ما بسیار محدود است.

وی گفت: یکی از بزرگترین قدم‌هایی که ما در اینجا برمی‌داریم این است که درصدد هستیم تا سهم بروکری خود را در بازار بیمه کشور گسترش داده و خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

حداد با اشاره به این که بروکر تنظیم‌گر معاملات بیمه‌ای در بازار صنعت بیمه است، گفت: ما به عنوان امین مردم و بیمه‌گذاران در خصوص رشته‌ای که می‌خواهند بیمه شوند، پس از بررسی توانگری مالی شرکت‌های بیمه، خدمات بیمه‌ای را برای بیمه‌گذار تهیه می‌کنیم.

وی گفت: اگر بعد از انعقاد قرارداد، شرکت بیمه‌گر تعهدات خودش را انجام ندهد، ما به عنوان کارگزار بیمه وظیفه داریم که پیگیر مطالبات بیمه‌گذار بوده و اگر شرکت بیمه از پرداخت مطالبات بیمه‌گذار سرباز زد، ما از راه‌های قانونی اقدام به وصول این مطالبات خواهیم کرد.

حداد در ادامه افزود:‌ نکته‌ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که بیمه گذاران به هیچ‌ عنوان نباید در پی خرید بیمه‌های ارزان قیمت باشند چرا که فروش بیمه ارزان به منزله نگرفتن خسارت است.

مدیرعامل کارگزاری رسمی بیمه تامین زندگی فردا با اشاره به اینکه بسیاری از بیمه گذاران زمانی که بیمه ارزان خریداری می‌کنند احساس موفقیت دارند، هشدار داد: اما این احساس اشتباه است زیرا رشته‌های مختلف بیمه نرخ مشخصی داشته و بیمه گذاران باید به پایین بودن نرخ آن شک کرده و به دنبال بیمه با کیفیت باشند.

وی گفت: شرکت‌های بیمه‌گر عموما در ایران به دنبال کمک‌رسانی به منظور ارائه خدمات متنوع به بیمه‌گذاران نیستند، به همین منطور شرکت‌های کارگزاری باید خلاء این مسئله را در بازار صنعت بیمه کشور پر کرده و آن را با دادن امتیاز‌های مختلف به همراه خدمات بیمه‌ای به بیمه‌گذاران جبران کنند.

حداد خاطرنشان کرد: شرکت کارگزاری بیمه تامین زندگی فردا در سال آینده قصد دارد بیمه نامه‌های خود را همراه با خدمات به مشتریان خود عرضه کند و نیز در تلاش است تا با دو هدف ایجاد ارزش افزوده در خدمات برای بیمه‌گذاران و نیز حفظ قیمت‌های مناسب برای آنها برسد، لذا طبق ماده 67 قانون تاسیس بیمه و بیمه گری که موسسات بیمه، نمایندگان و کارگزاران رسمی، مسوول جبران خسارت بیمه شدگان هستند، شرکت‌های کارگزاری بیمه کلیه خدمات شرکت‌های بیمه را برای مشتریان خود تضمین کرده و پاسخگوی بیمه‌گذاران هستند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز