خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته نفت و گاز در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

لزوم استاندارد سازی پالایشگاه‌ها برای مهار آلاینده‌های زیست محیطی

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۹۰۴

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی با بیان اینکه مجلس آمادگی لازم جهت کنترل و مهار آلاینده های زیست محیطی و پدیده ریزگردها را دارد گفت: برای جلوگیری از ورود آلاینده های نفتی به محیط زیست مهمترین اقدام استاندارد سازی پالایشگاهها و رعایت مسائل ایمنی است.

نادر فریدونی نماینده مردم فیروزآباد، قیر، کارزین، ‌فراشبند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درخصوص برنامه مجلس جهت جلوگیری از ریزگرد‌ها و آلاینده‌های نفتی گفت: البته در موضوع ریز گرد‌ها عوامل مختلفی از جمله تخریب جنگل‌ها و مراتع ، آلاینده‌های پالایشگاهی و صنعتی نقش دارند.

وی افزود: مهم‌ترین عامل در پدیده ریز گرد‌ها کشورهای همسایه بالاخص عراق است که لازم است سازمانهای محیط زیست دو کشور با هم به تبادل اطلاعات و امضای معاهده بپردازند تا بتوانیم به سرعت این پدیده را مهار کنیم.

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی تصریح کرد: در حال حاضر باید پیش از هر چیز به مسائل ایمنی پالایشگاه‌ها ومراکز صنعتی بپردازیم و راهکارهایی جهت استانداردسازی این مراکز بیابیم چون کشفیات نفتی این مناطق اتفاقی است که افتاده واز این به بعد باید نسبت به جلوگیری از ورود آلاینده به محیط زیست اقدام کنیم.

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر باید نسبت به ورود آلاینده‌هایی مثل سرب که گریبانگیر مناطق نفتی است حساسیت به خرج دهیم و کمیسیون انرژی و مجلس نیز آمادگی کامل دارد که نسبت به کنترل و مهار آلاینده‌ها کمک‌های لازم را داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز