خبرگزاری کار ایران

مهدی تقوی در گفتگو با ایلنا:

اقتصاد سال 94 از درجه اهمیت بالایی برخوردار است/ تولید را مورد حمایت بیشتر قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۹۱۵

یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت و تاثیر آن در اقتصاد سال آینده از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

مهدی تقوی، مدرس دانشگاه علامه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اقتصاد ایران در سال 1394، گفت: متاسفانه اقداماتی که از سوی کشور های حامی غرب انجام شد کاهش قیمت نفت را به دنبال داشت و این اقدام در حالی بود که دولت گذشته ایران مبالغ بسیاری از درآمد های ارزی کشور را در بخش های غیر ضروری هزینه کرد.

وی ادامه داد: در سال آینده باید اقتصاد به سمت تولید حرکت کند و با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی و همچنین حمایت های دولت و مجلس باید میزان صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم چراکه در صورت موفقیت در این زمینه برخی از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی در خصوص تولید با کیفیت و قابل رقابت با نمونه های خارجی در بازار های بین المللی گفت: من معتقد هستم که کالایی که قرار است در بازار های جهانی عرضه شود باید از کیفیت بالا برخوردار باشد و همین امر قدرت رقابت ما را افزایش می دهد. طی سالیان گذشته روند تولید کشور مطلوب نبوده است و ما باید جبران کنیم.

این کارشناس اقتصادی در خصوص نحول عملکرد دولت در سال آینده نیز گفت: دولت باید هرچه در توان دارد بکار گیرد تا بخش خصوصی تقویت شود، خوشبختانه دولت رویکرد خوبی در خصوص حمایت از تولید دارد و من امیدوارم به همین روند خود ادامه دهد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز