خبرگزاری کار ایران

خسرو تاج خبر داد :

۲۷ هزارو ۸۵۶ نفر در کل کشور حق رای دارند

در تهران حداکثر تا ساعت ۱۱ یا ۱۲ شب نتایج اولیه آراء اعلام خواهد شد و نتایج نهایی و قطعی انتخابات بعد از تعیین نهایی توسط شورای نظارت و پس از پایان مهلت اعتراضات اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن خسرو تاج رئیس انجمن نظارت هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ضمن بیان برخی آمار انتخابات تا ساعت یک ظهر گفت: در شهر تهران تا این ساعت تعداد هزار و ۷۵۱ برگه رای پخش شده است.

وی افزود: انتخابات در سراسر کشور به صورت مکانیزه استان به استان مانیتور می‌شود و تا ساعتی که اعلام کرده‌ام تعداد هشت هزار و ۸۷ نفر در کل کشور آرای خود را به صندوق‌ها ریخته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در کل کشور ۳۷ هزار و ۷۰۰ کارت بازرگانی و کارت عضویت معتبر وجود دارد و با توجه به شرطی که برای حضور در انتخابات قرار داده شده باید یکسال از صدور کارت باید سپری شده باشد تا دارنده کارت بتواند در انتخابات شرکت کند تعداد اعضای دارای حق رای ۲۷ هزارو ۸۵۶ نفر در کل کشور است.

خسرو تاج افزود: هزار و ۷۵۱ نفر در تهران تا ساعت یک ظهر آرای خود را به صندوق‌ها ریخته اند.

وی در ادامه به ذکر آماری از مشارکت در انتخابات در برخی شهر‌ها تا ساعت یک ظهر پرداخت وافزود: درمشهد ۳۵۳ نفر، در اصفهان ۴۹۰ نفر، در شیراز ۲۴۶ نفر، در تبریز ۳۶۹ نفر، در کرمان ۲۸۲ نفر، در کرمانشاه ۳۸۴ نفر، ‌ گرگان ۲۲۹ نفر، کرج ۱۰۲ نفر، ارومیه ۴۰۳ نفر است.

خسرو تاج ضمن بیان زمان شروع و اتمام رای گیری افزود: رای گیری از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۶ عصر است که طبق آیین نامه اگر با استقبال مواجه شویم می‌توان آن را نهایتا تا ساعت ۹ شب تمدید کرد.

وی در ارتباط با نحوه و زمان اعلام نتایج نیز بیان داشت: با توجه به اینکه رای گیری ممکن است تا ساعت ۹ شب به طول بیانجامد و اینکه شمارش آراء‌نیز به صورت ماشینی انجام می‌شود و یا کارهای اجرایی به خوبی پیش برود زمان زیادی برای اعلام نتایج نیاز نخواهد بود.

خسروتاج تصریح کرد: به طور مشخص در تهران حداکثر تا ساعت ۱۱ یا ۱۲ شب نتایج اولیه آراء اعلام خواهد شد و نتایج نهایی و قطعی انتخابات بعد از تعیین نهایی توسط شورای نظارت و پس از پایان مهلت اعتراضات اعلام خواهد شد.

وی در در پاسخ به سوالی پیرامون برخی تخلفات گفت:شان افرادی که دارای حق رای هستند چنین چیزی را اقتضاء نمی‌کند این افراداز مدیران اقتصادی و مدیران واحدهای تولیدی و تجاری هستند آن‌ها صاحب فکر و نظر هستند و تحت تاثیر این مسائل قرار نخواهند گرفت.

وی افزود: اینکه ما در ابلاغیه درخواست کردیم که افراد دارای کارت بازرگانی صرفا دارای حق رای هستند و نمی‌توانند به دیگری وکالت دهند این مسئله در راستای جلوگیری و به حداقل رساندن تخلفات بوده است. ضمنا اگر که تخلفی گزارش شود حتما به آن رسیدگی و برخورد قاطعی صورت خواهد گرفت.

کد خبر : ۲۵۹۰۵۱