خبرگزاری کار ایران

درخواست ایتالیا برای برگزاری سه نمایشگاه اختصاصی در تهران

کد خبر : ۲۵۹۱۶۴

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در دیدار با سفیر ایتالیا در تهران و مسئولان نمایشگاهی این کشور، با درخواست طرف ایتالیایی برای برگزاری سه نمایشگاه اختصاصی در تهران موافقت کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، حسین اسفهبدی در این نشست، ضمن مثبت ارزیابی‌ کردن تعاملات ایران و ایتالیا بر گسترش همکاری‌های نمایشگاهی تاکید و با مشارکت و برگزاری نمایشگاه‌های ایتالیا در تهران موافقت کرد.

رییس هیات مدیره نمایشگاه بین‌المللی ایران خاطرنشان کرد: ما آماده هستیم که مذاکراتی را در این زمینه با طرف ایتالیایی داشته باشیم و از مشارکت ایتالیا در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و یا برگزاری نمایشگاه اختصاصی این کشور در ایران استقبال می‌کنیم.

اسفهبدی با اشاره به سابقه همکاری‌های ایران و ایتالیا در برگزاری نمایشگاه، خاطرنشان کرد: نمایشگاه اختصاصی ایتالیا که در دی‌ماه سال جاری در تهران برگزار شد نشان‌دهنده اشتیاق دو کشور به گسترش و تقویت همکاری‌های نمایشگاهی است، دو کشور در این زمینه می‌توانند برنامه‌ریزی‌های بیشتری را ساماندهی کنند.

آدولف اورسو، معاون وزیر سابق ایتالیا نیز در این دیدار با تاکید بر سابقه همکاری‌های ارزنده ایران و ایتالیا در زمینه برگزاری نمایشگاه، خاطرنشان کرد: ما درصدد هستیم که همکاری‌های نمایشگاهی را با تهران گسترش دهیم و در این زمینه پیشنهاد برگزاری سه نمایشگاه را ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: نمایشگاه آرایشی، کشاورزی و اتوماسیون در نمایشگاه بلونیای ایتالیا به صورت تخصصی برگزار می‌شود و این شهر قطب برگزاری این سه نمایشگاه است؛ به همین جهت علاقه‌مندیم در این زمینه‌ها با تهران همکاری‌های تخصصی را داشته باشیم.

اورسو اضافه کرد: تهران در ماه آوریل نمایشگاه محصولات آ‌رایشی را برگزار می‌کند، امیدوارم در این زمینه همکاری ایران و ایتالیا بیش از پیش تقویت و علاوه بر آن، توافقنامه و برنامه راهبردی‌ای نیز بین دو کشور منعقد شود، این توافقنامه می‌تواند جنبه‌های همکاری بیشتری را نیز در بربگیرد.

وی به سمینار بررسی ابعاد تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: در این سمینار یک روزه که با حمایت وزارت امور خارجه ایتالیا در ماه می برگزار خواهد شد، بخشی نیز با عنوان «ایران بازاری رو به گشوده‌شدن» پیش‌بینی شده است که قطعا برای ایران مهم است.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ایران تاکید کرد: دعوت‌نامه حضور در این سمینار از طریق سفارت ایتالیا برای جنابعالی ارسال خواهد شد و خوشحال می‌شویم که به دعوت رسمی ایتالیا برای حضور در این سمینار پاسخ مثبت داده شود.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت نمایشگاهی پوردنون ایتالیا نیز با بیان تجربه موفق ایتالیا در برگزاری نمایشگاه اختصاصی در تهران با عنوان made in Italy یادآور شد: تجربه موفقی از برگزاری این نمایشگاه برای شرکت‌های ایتالیایی حاضر در نمایشگاه تهران حاصل شد که امیدواریم همکاری‌های دو کشور در این زمینه ها تقویت شود.

وی در پایان از حسن پیگیری امور از سوی ایران ابراز خرسندی کرد و افزود: مهم این است که همکاری‌های دو طرف پابرجا بماند و قوام بیشتری پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز