خبرگزاری کار ایران

افزایش 185 درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر شهید باهنر هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۲۴۲

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر هرمزگان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری کالا در این بندر طی 11 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال 185 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر، محمد محسنی روز سه شنبه اظهار کرد: در این مدت چهار هزارو 653 تی ای یو (واحد شمارش کانتینر) کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با یک هزار و 632 تی ای یو مدت مشابه پارسال 185 درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های مناسب سرمایه گذاری در بندر شهید باهنر، افزود: رشد عملیات کانتینری در این بندر بیانگر این موضوع است.

حسنی با بیان اینکه اکنون بندر شهید باهنر رتبه هفتم را از نظر عملیاتی در میان بنادر دیگر دارد، گفت: این بندر باید با برنامه ریزی های صحیح به جایگاه اصلی خود در میان بنادر کشور برسد.

مدیر بندر شهید باهنر بیان کرد: این بندر در بخش مسافری نیز بسیار فعال است و اکنون سفرهای دریایی در این بندر در حال رونق گرفتن است که این امر رشد اقتصادی بالایی برای شهر بندرعباس به دنبال دارد.

دسترسی به آبهای آزاد جهان از خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و شبکه راههای بین المللی، نزدیکی به مناطق آزاد قشم و بنادر تجاری خلیج فارس از ویژگی های بندر شهید باهنر بندرعباس است.

کشتی هایی با ظرفیت 30 هزار تن و آبخور 10 و نیم متر در این بندر پهلو می گیرند، صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی و مسافربری از دیگر ویژگی های بندر شهید باهنر است و روزانه 10 هزار تن کالا از این بندر تخلیه و بارگیری می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز