خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس انجمن سنگ آهن در گفتگو با ایلنا :

معدنی‌ها برای سال آینده چشم انداز روشنی ندارند

در حال حاضر بهای سنگ آ‌هن به زیر ۶۰ دلار رسیده و در صورتی که دولت و مجلس به این موضوع اهمیت ندهند اشتغال ایجاد شده در این حوزه از بین خواهد رفت!

بهرام شکوری، نایب رئیس انجمن سنگ آهن در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت معدنی ها گفت: بهای سنگ آهن به شدت پایین آمده و به جای اینکه بستر را برای صادرات آن فراهم کنند با ایجاد بهره‌ مالکانه و حقوق دولتی و الزام به پرداخت آن معادن را به تعطیلی خواهند کشاند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بهای سنگ آ‌هن به زیر ۶۰ دلار رسیده و در صورتی که دولت و مجلس به این موضوع اهمیت ندهند اشتغال ایجاد شده در این حوزه از بین خواهد رفت.

شکوری افزود: سیاست‌گذاری‌های غلط در این بخش مشکلاتی به وجود آورده که باعث نابودی این حوزه می شود.

نایب رئیس انجمن سنگ آهن خاطرنشان کرد: هم اکنون چشم انداز تولید فولاد کشور  ۵۵ میلیون تن در نظر گرفته شده که اگر زنجیره ارزش آن نیز اتفاق افتد؛ به طور قطع می‌تواند درآمدی معادل ۲. ۵ میلیون بشکه نفت را برای کشور به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما از آینده این حوزه در سال جدید چندان مساعد نیست گفت: با توجه به اینکه چشم‌انداز قیمتی مناسب نیست و موضوع ۲۵ درصد عوارض مالکانه مطرح می‌شود در نتیجه توانایی فعالیت معادن نیز کاسته می‌شود.

شکوری گفت: متاسفانه چشم انداز فعالیت معدنی کشور در سال ۹۴ تیره بوده و این موضوع، رکود کار و تعطیلی یا توقف فعالیت در معادن نیمه فعال را در بر خواهد داشت و حتی شاید معدن جدیدی نیز به بهره برداری نرسد.

وی در مورد انتخابات اخیر اتاق بازرگانی تهران نیز گفت: فعالین اقتصادی توانستند در این انتخابات موفق عمل کنند و افرادی که صلاحیت حضور در اتاق بازرگانی را داشتند به درستی انتخاب شدند.

کد خبر : ۲۵۹۵۶۴