خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی مطرح کرد:

مازاد یک میلیون تنی تولید سیب در سالی که گذشت/ سیب و کیوی عید تامین است

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی،گفت:تولید پرتقال و کیوی در سال 93 به گونه ای بوده است که امکان معاوضه این محصولات با محصولی مانند پرتقال وجود داشته است؛اما متاسفانه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی این امر را نادیده گرفتند.

رضا نورایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عرضه سیب و کیوی برای شب عید اظهار کرد:با توجه به اینکه در سال 93 تولید سیب به گونه‌ای بوده است که با مازاد عرضه این محصول روبرو بوده‌ایم؛ بنابراین در تامین بازار شب عید این محصول مشکلی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه سیب درختی با تولید3.5 میلیون تنی با مازاد یک میلیون تنی مواجه است،گفت: در سال 93 در حدود 3.5 میلیون تن سیب درختی تولید شده است؛همچنین تولید کیوی نیز 130 هزار تن بوده است که نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در خصوص پرتقال و نارنگی شب عید اظهار کرد: نارنگی و پرتقال خارجی نیز به رغم ممنوعیت واردات وارد بازار شده است،در میادین میوه و تره بار پرتقال ترکیه نیز مشاهده شده است،مساله این است که چرا وارات محصولی را ممنوع اعلام می کنند تا افرادی از قاچاق آن سودهای کلان نصیبشان شود.

وی ادامه داد: محصولاتی که بدون مجوز بهداشتی و پرداخت عوارض وارد کشور می شوند محصول ممنوعیت‌های بی مورد است.

 

کد خبر : ۲۵۹۶۲۰