خبرگزاری کار ایران

جلسه هیات وزیران به ریاست رئیس جمهور برگزار شد

دولت مبلغ ۴۰۹ میلیارد ریال برای افزایش سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از محل اعتبارات فروش سهام و اموال و دارایی‌های دولت اختصاص داد.

ایلنا- گزارش وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تامین کالاهای اساسی در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران به ریاست حسن روحانی ارائه شد.

به گزارش ایلنا، ریاست جمهوری، گزارش وزارت جهاد کشاورزی درخصوص تامین کالاهای اساسی در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، ارائه شد.

در ادامه اعضای دولت پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مهم‌ترین مسایل جاری کشور، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی را بررسی و تصویب کردند.

با تصویب دولت مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح دیسپچ مشترک بین دستگاه‌های امدادی با هدف ارتقای خدمات امداد و فوریت‌های پزشکی و ایجاد هماهنگی کارآمد در رسیدگی به حوادث و سوانح پیش بینی نشده در اختیار استان قم قرار گرفت.

همچنین مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ایستگاه پمپاز گوریه و شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی گوریه به منظور افزایش راندمان آبیاری و جلوگیری از اتلاف منابع آبی در سطح۸۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی در استان خوزستان اختصاص یافت.

اختصاص مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل محورهای ارتباطی به منظور جلوگیری از وقوع بحران و ایجاد اختلال در ترافیک عبوری، مبلغ ۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و بازسازی و لایروبی قنوات و ایمن سازی و مقاوم سازی بیمارستان‌ها در استان اصفهان و اختصاص مبلغ سه هزار میلیارد ریال اعتبار به وزارت راه وشهرسازی بابت تکمیل طرح‌های هادی روستایی بالای ۱۰۰ خانوار از دیگر مصوبات جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران بود.

دولت همچنین مبلغ ۴۰۹ میلیارد ریال برای افزایش سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از محل اعتبارات فروش سهام و اموال و دارایی‌های دولت اختصاص داد.

آیین نامه چگونگی هزینه کرد وجوه حاصل از محل هدایای مستقل، حق التولیه، حق النظاره و اداره امور اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۳ نیز در این جلسه به تصویب رسید.

با تصویب هیات وزیران حق الامتیاز و حق السهم دولت و جریمه قانونی جبران عدم انجام تعهدات بابت فعالیت‌های ارائه خدمات پستی، مخابراتی، فناوری اطلاعات و مجوز ایجاد شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین شد.

هیات وزیران به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد برای اجرای آزاد راه بندرعباس - کرمان به طول حدود ۳۷۰ کیلومتر شامل مطالعات، طراحی، آزاد سازی مسیر، احداث آزاد راه و تاسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره برداری از آن، نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزاد راه بندرعباس - کرمان با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.

دولت با تمدید مهلت تصویب نامه موضوع تعیین قیمت مازوت مصرفی واحدهای تولیدی سیمان تا پایان سال ۱۳۹۴ موافقت کرد.

کد خبر : ۲۶۰۶۹۱