خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

دستمزد سال ۹۴ کارگران با توجه به وضعیت صنعت تعیین شد

افزایش امسال تا حدودی باعث پر شدن بخشی از عقب ماندگی مزد کارگران از تورم سال‌های گذشته شده است .

ایلنا- علی ربیعی ، ساعات اولیه صبح روز دوشنبه پس از اتمام نشست شورای عالی کار که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده بود، اظهار داشت: ما در عین حال وضعیت نیروی کار شاغل و بیکاران و نظام انگیزشی را نیز در نظر گرفتیم و قصد داریم که در سال‌های بعد بیشتر به نظام انگیزشی توجه کنیم.

به گزارش ایلنا، وزیر کار همچنین با تبریک به جامعه کارگری، مصوبه مزدی امسال را استثنایی توصیف کرد و افزود: افزایش امسال تا حدودی باعث پر شدن بخشی از عقب ماندگی مزد کارگران از تورم سال‌های گذشته شده است.

ربیعی در پایان تاکید کرد؛ که شورای عالی کار امسال در موضوع تعیین مزد کارگران ضد تورمی عمل کرده است.

محمدرضا بقاییان به نمایندگی از گروه کارگری شورای عالی کار نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: اتحاد سه تشکل کارگری در جمع بندی دیدگاه‌ها نقش داشت و توانستیم برخلاف سال‌های گذشته ماده ۴۱ قانون کار را احیاء کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت معیشت کارگران را در مزد پایه ۹۴ لحاظ کرده‌ایم و سعی می‌کنیم تبصره ۲ ماده ۴۱ قانون کار را در سال‌های آتی نیز پررنگ‌تر اجرا کنیم.

یادآور می‌شود، نشست شورای عالی کار در روز جمعه به مدت هفت ساعت و شب گذشته به مدت پنج ساعت به طول انجامید و در ‌‌نهایت حدود ۲ صبح روز ۲۵ اسفندماه شرکای اجتماعی کار بر سر رقم ۱۷درصدی افزایش حداقل دستمزد و سایر سطوح مزدی به توافق رسیدند. حقوق کارگران برای سال ۹۴ در مجموع ۲۰۰ هزار تومان اضافه شد که نسبت به سالهای گذشته رقم قابل توجهی است .

کد خبر : ۲۶۰۷۶۰