خبرگزاری کار ایران

بخش خصوصی همچنان از وزارت نیرو طلبکار است

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۲۵۱

مدیر نیروگاه 1000 مگاواتی ارومیه گفت: ما این حق را برای خود قائل نیستیم که برق کشور را تولید نکنیم اما این وزارت نیروست که باید در تعدیل قیمت‌ها و خرید برق از نیروگاه‌های بخش خصوصی عدد‌های منطقی اعلام کند.

علیرضا صدر آبادی، مدیر نیروگاه ۱۰۰۰مگاواتی سیکل ترکیبی ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص طلب بخش خصوص از وزارت نیرو گفت: تاکنون پولی به ما پرداخت نشده، و فقط بخشی از طلب‌هایمان را با بدهی سازمان خصوصی تهاتر کردند و بخشی از طلب‌ها هنوز باقی مانده است.

وی در رابطه با تولید و ساخت نیروگاه توسط بخش خصوصی با توجه به احتمال خاموشی در سال ۹۴ تصریح کرد: ساخت نیروگاه برق کاری نیست که بلافاصله به مدار بیاید معمولا زمان بر است و ۴تا۵ سال طول می‌کشد، یعنی در سال ۹۴ باید به همین نیرو گاه‌هایی که موجود است تمرکز شود.

صدرآبادی با بیان اینکه ما در بخش خصوصی بیشتر توسعه بخش نیروگاه‌های بخار را پیگیری می‌کنیم، افزود: با توجه به شرایط سخت برق، بخش خصوصی درحال حاضر با توجه به مشکلات بانک‌ها و اینکه قیمت برق را وزارت نیرو برای بخش خصوصی هنوز خیلی اصلاح نکرده، ممکن است تمایلی برای ساخت نیروگاه وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر۵۰ درصد از تولید برق در اختیار بخش خصوصی است، و باید وزارت نیرو قیمت‌های برق را اصلاح کند، ما نیز این حق را برای خود قائل نیستیم که برق کشور را تولید نکنیم اما این وزارت نیروست که باید در تعدیل قیمت‌ها و خرید برق از نیروگاه‌های بخش خصوصی عدد‌های منطقی اعلام کند.

وی اظهار داشت: هرساله وزارت نیرو قیمت برق را، برای بخش خصوصی اعلام می‌کند تا تولید برق نیروگاه‌ها را افزایش دهد، اما با اینکه روزهای پایانی سال است هنوز این قیمت‌ها را اعلام نکرده است، یعنی قیمت ما در فروردین سال ۹۴ با فروردین ۹۳ فرقی نکرده است و این در حالی است، که وزارت نیرو امسال ۱۷ درصد افزایش قیمت مصرف کننده را اعلام کرده است ولی برای بخش تولید که باید برق را به وزارت نیرو بفروشد قیمتی اعلام نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز