خبرگزاری کار ایران

حقوق اسفند بازنشستگان صندوق فولاد امروز واریز شد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد با پرداخت عیدی و حقوق اسفند بازنشستگان صندوق فولاد مطالبات آنان به روز پرداخت و تسویه شد .

ایلنا- علی ربیعی امروز با صدور پیامی به بازنشستگان صندوق فولاد  بر عزم خود برای اصلاح ساختار  این صندوق  و متحول ساختن آن با هدف افزایش کارآمدی آن تاکید کرد.

متن پیام ربیعی بدین شرح است .

به نام خدا

بازنشستگان محترم صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد

فرارسیدن بهار این تجلی اراده الهی را خدمت شما عزیزان شادباش می‌گویم. همچنین خرسندم از این‌که نویدبخش اخباری خوش برای شما نیز باشم.

شما عزیزان از همه بهتر می‌دانید که صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد را در چه شرایطی تحویل گرفتم. صندوقی که تشکیل آن نتیجه تصمیمی غیرکارشناسانه بوده، بدون برنامه و محاسبات متداول برای ایجاد صندوق‌های بازنشستگی ایجاد شده، و عجولانه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی الحاق شده است. نتیجه چنین فرایندی جز مشکلات عدیده برای بازنشستگان این صندوق نبوده و نیست. لیکن بنا بر وظیفه قانونی و تعهد اجتماعی خود در قبال کارگران، مسئولیت این صندوق مصیبت‌زده را که پرداخت حقوق بازنشستگان آن نزدیک به 120 روز به تعویق افتاده بود بر عهده گرفتم و طی این مدت کوشیدم تا ضمن اصلاح ساختار صندوق، حقوق شما عزیزان را نیز استیفا کنم. من به رنج زندگی بازنشستگان و هزینه‌های گزافی که دامن‌گیر آنان است به خوبی آگاهم، و به خوبی دشواری زندگی کارگر معدنی را که با رنج و نارسایی‌های جسمی ناشی از کار سخت معدن  بازنشسته شده است یا کارگران فولادی که در کنار کوره های ذوب شرایط طاقت فرسایی را تحمل می کنند می‌فهمم.  بر همین اساس است که همه سعی خود را به‌کار خواهم بست تا در آینده ضمن بهبود وضعیت صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، آن‌ را کارآمدتر سازیم. لذا با کمک همکارانم کوشیدیم تا با اتخاذ بهترین تصمیم‌های ممکن از بار دشواری‌هایی که در گذشته بر این صندوق تحمیل شده بود بکاهیم، و این همه در شرایطی بود که حق انتخابی در قبال دارایی‌های از قبل واگذار شده به این صندوق نداشتیم.

علی‌رغم همه دشواری‌ها، اکنون می‌خواهم به شما مژده بدهم که امروز برای نخستین بار عقب‌ماندگی دستمزد شما عزیزان به‌طور کامل رفع شده و معوقات شما در آستانه سال نو پرداخت شده است. با این همه، به خاطر تأخیر ایجاد شده در دریافت حق و حقوق‌تان عذرخواهی می‌کنم. لیکن تأکید می‌کنم دولت یازدهم و من کوشیده‌ایم نزدیک‌ترین همراهان شما باشیم و بیش از همگان شرایط‌تان را درک کنیم. در آینده نیز تلاش می‌کنیم تا با اخذ تصمیمات کارشناسانه، اداره صندوق را به نحوی متحول سازیم که مشکلات گذشته تکرار نشوند. برای تحقق چنین هدفی ضروری است همگی شرایط دشوار فعلی را درک کرده و اجازه ندهیم مشکلات صندوق به ابزاری برای سوءاستفاده های سیاسی تبدیل شود.

در پایان مایلم از آن دسته نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برای حل این مشکل وقت گذاشتند تا با همفکری و همت مشترک این مشکل را برطرف سازیم صمیمانه تشکر کنم و امیدوار باشم که تعامل مجلس و دولت در پیشبرد امور کشور همچنان ادامه داشته باشد. سالی مملو از شادی، سلامتی، موفقیت و سربلندی برای همه شما عزیزان آرزومندم.

کد خبر : ۲۶۱۲۵۸