خبرگزاری کار ایران

مسئول عملیات مرکز مدیریت مدیریت راه‌های کشور در گفت و گو با ایلنا:

اعلام محدودیت های ترافیک نوروزی

مسئول عملیات مرکز مدیریت مدیریت راه های کشور با بیان ترافیک محورهای منتهی به استان های شمالی کشور در روز 5 فروردین گفت:‌ در ظهر روز پنجم فروردین در محور چالوس در مقطع بیلقان تا آدران ترافیک سنگینی به علت حجم تردد بوجود آمده است که تا چند ساعت آینده این ترافیک روان خواهد شد.

یاسر خالقی در گفت و گو با ایلنا در مورد محدودیت‌های ترافیکی گفت:‌ در این شرایط زمان سفر در ساعت 14 و 30 دقیقه روز پنجم فروردین از بیلقان تا دهانه جنوبی کندوان 160 دقیقه است این در حالی است که در شرایط عادی زمان سفر در این محور 75 دقیقه است و همچنین در محور هراز در سه راهی بلده هم هم اکنون ترافیک سنگین است.

وی با اشاره به ترافیک محورهای مختلف به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی گفت:‌ همچنین در محورهای آذربایجان غربی زنجان با رش پراکنده برف و همچنین در محورهای گیلان قزوین اردبیل بارش پراکنده باران و همچنین در برخی از محورهای خراسان ر ضوی مه گرفتگی  باعث ایجاد ترافیک در برخی از محورها شده است.

بیشترین تردد در آزادراه تهران – کرج

وی با اشاره به محورهایی که بیشترین آمار تعداد تردد را داشتند،‌ اظهار کرد:‌ بیشترین آمار تردد در سطح جاده های کشور در روز چهارم فروردین  به محورهای آزادراه کرج تهران با تردد 217 هزار خودرو به صورت رفت و برگشت اختصاص می یابد.

خالقی ادامه داد:‌ همچنین آزادراه کرج قزوین با تردد 201 هزار وسیله نقلیه و محور تهران قم با تردد 135 هزار خودرو از دیگر محورهای پر تردد در روز گذشته بودند. در مجموع از 25 اسفند ماه تا روز گذشته محور کرج تهران با ثبت تردد دو میلیون و 14 هزار وسیله نقیله ، کرج قزوین با ثبت تردد یک میلیون و 940 هزار وسیله نقلیه و تهران قم با تردد یک میلیون 169 هزار خودرو بیشترین تردد را در طول این مدت داشته است.

مسئول عملیات مرکز مدیریت مدیریت راه های کشور  گفت:‌ به طور کلی درصد تغییرات تردد در روز چهارم فروردین 94 نسبت به چهارم فروردین 93 با 6.95 درصد افزایش مواجه شد.

وی ادامه داد:‌ در روز گذشته بیشترین ورودی به استانهای تهران البرز مرکزی قزوین قم و گیلان بوده و بیشترین خروجی خودروها از استانهای تهران ، البرز،‌قزوین، مرکزی ،‌قم و اصفهان بوده است.

اعلام محدودیت های ترافیک نوروزی 

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی در روزهای آینده ادامه داد:  تردد وسایل نقیله از ساعت 12 روزهای هفتم ،‌سیزدهم ، چهاردهم فروردین تا سه بامداد روزهای بعد از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 روزهای هفتم، سیزدهم، چهاردهم فروردین تا سه بامداد روزهای بعد از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه انجام خواهد شد.

 خالقی افزود:‌ ضمن اینکه تردد وسایل نقلیه از ساعت 17 تا ساهت 24 روز دوازده فروردین از میدان امیرکبیر کرج تا دهانه شمالی تونل کندوان به منظور تخلیه بار ترافیک ممنوع است.

مسئول عملیات مرکز مدیریت مدیریت راه های کشور  گفت:‌ در محور هراز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت سیزده روزهای هفتم ،‌داوزدهم، سیزدهم و چهاردهم فروردین تا ساعت 2 بامداد روزهای بعد از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 روزهای فوق تا ساعت دو بامداد روزهای بعد از آب اسک تا رودهن به صورت یک طرفه انجام خواهد شد.

وی افزود:‌ ضمن اینکه محدودیتهای ترافیکی برای وسایل نقلیه سنگین در بیش از سی محور مواسلاتی کشور اعمال می شود که برای آگاهی از این محدودیتها هم وطنان می توانند با شماره تلفن 141 و 88925252 ـ021 به صورت شبانه روزی تماس بگیرند و یا به سایت WWW.141.IR مراجعه نمایند، همچنین مسافران محور چالوس می توانند با ارسال عدد 141 به سامانه پیامکی 1000141 از زمان سفر خود مطلع شوند.

مسافران جاده چالوس بلوتوث خود را روشن کنند

مسئول عملیات مرکز مدیریت مدیریت راه های کشور گفت: از مسافران این جاده تقاضا می شود به منظور کسب اطلاعات سازمان راهداری از مدت زمان سفر در این محور بلوتوث های گوشی خود را در حالت روشن بگذارند تا کارشناسان از این طریق اطلاع سفر را به دست آورند و در اختیار سایر مسافران این محور بگذارند.

وی  گفت:‌همچنین نرم افزار 141 برای موبایلهای سیستم عامل اندروید در سایت WWW.141.IR برای دانلود مسافران و متقاضیان بارگذاری شده است و علاقه مندان می توانند با دانلود این نرم افزار آخرین تصاویر ارسالی از دوربین های نظارت تصویری در سطح جاده های کشور را ببینند و از شرایط جوی و ترافیکی مسیرهای مختلف مطلع شوند. البته گوشی همراه باید به اینترنت متصل باشد همچنین نقشه گرافیکی  برخط ترافیکی تمام جاده های کشور در این نرم افزار بارگذاری شده و علاقه مندان می توانند از اطلاعات آن استفاده کنند.

کد خبر : ۲۶۲۰۶۴