خبرگزاری کار ایران

بازدید رییس جمهوری از طرح توسعه بندر بهمن در جزیره قشم

ایلنا: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در جریان سفر پروژه‌ای به جزیره قشم از طرح توسعه بندر بهمن بازدید کرد.

به گزارش ایلنا وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری که امروز (یکشنبه) به منظور افتتاح از چندین پروژه عمرانی، خدماتی و درمانی به جزیره قشم سفر کرده است، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بندر بهمن، با توضیحات مسوولان در جریان قابلیت‌های این بندر قرار گرفت.

شرکت در جلسه سالانه مدیران عامل مناطق آزاد کشوراز جمله برنامه‌های روحانی در جریان سفر به جزیر قشم است.

در این جلسه، برنامه‌های سال ۹۴ مناطق آزاد با محوریت اقتصاد مقاومتی و تحقق رونق و اشتغال، جذب سرمایه خارجی، توسعه صادرات و انتقال تکنولوژی در مناطق آزاد، بررسی و تصویب خواهد شد.

بازدید از نیروگاه مپن، اسلکه کاوه و افتتاح بیمارستان از دیگر برنامه‌های سفر رییس جمهوری به جزیره قشم است.

رییس جمهوری را در این سفر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و وزرای کشور و بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و جمعی دیگر از مسوولان همراهی می‌کنند.

بندر بهمن در جنوب ایران و در آب‌های خلیج فارس به عنوان یکی از بنادر مهـم تجاری منطقه آزاد قشم دارای یک پاپانه کامل با تمام امکانات تردد مسافرین داخلـی و خارجی (حدود پنج هزار نفر در روز) با کالاهای همـراه آنان می‌باشد.

این بندر از ظرفیت تخلیه و بارگیــری کالاهای وارداتی و صادراتی توسط شناور‌ها با ظرفیت پنج هزار تن، تخلیه و بارگیـری کالا توسط لندینگ کرافت با ظرفیت دو هزار تن، تامین سوخت شناور‌ها، استقرار کالا در انبارهای روباز و سرپوشیده و انبار کالا تا هنگام ترخیص یا صادرات برخوردار است.

کد خبر : ۲۶۲۴۹۳