خبرگزاری کار ایران

مشاور رییس جمهور:

مناطق آزاد اولین میزبان سرمایه گذاران بعد از رفع تحریم ها

مشاور رییس جمهور گفت: با به امضاء رسیدن توافق نهایی میان ایران و 1+5 ، مناطق آزاد کشور میزبان موج اول ورود سرمایه گذاران به کشور هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد، اکبر ترکان با اشاره به انتشار بیانیه ایران و 1+5 گفت: این موفقیت را باید ابتدا به مردم تبریک گفت. موفقیت اخیر تیم مذاکره کننده هسته ای نشان دهنده این است که با تدبیر و عقلانیت امکان موفقیت و رسیدن به نتیجه نهایی وجود داشته و دارد تا منافع کشور، خواست ملت و رهبری عملی شود.

ترکان ادامه داد: در واقع موضوع تاکنون یکی بود: حفظ حقوق ملت ایران. اما در یک جا با تدبیر عمل شد که نتایج آن را امروز می بینیم و در یک جا بی تدبیر عمل شد که موجب سهمگین ترین خسارت های مالی برای کشور شد.

مشاور رییس جمهور افزود: کوشش آقایان ظریف و صالحی و همه دست اندرکاران تیم مذاکره کننده نشان داد با عقل، تدبیر و با فکر می شود به نتیجه رسید و ادامه مسیر هم باید متکی بر عقل و تدبیر باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: بعد از امضاء تفاهم نامه یک جریان نیرومند رشد و توسعه اقتصادی در کشور شکل خواهد گرفت تا ضمن حل مشکلات کشور در اقتصاد نهایتا به بهبود معیشت مردم منجر شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در پاسخ به این سئوال که مناطق آزاد برای دوران بعد از تحریم چه برنامه ای دارند گفت: در جلسه اخیری که با مدیران عامل مناطق آزاد در جزیره قشم برگزار شد به آنان تاکید شد که مناطق آزاد را برای پذیرش و میزبانی از موج اول ورود سرمایه گذاران در تمامی حوزه های اقتصادی، مهیا کنند.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه موج استقبال از سرمایه گذاران برای همکاری اقتصادی و صنعتی با ایران حالت جدیدی به خود خواهد گرفت ادامه داد: مناطق آزاد با پذیرش موج اول سرمایه گذاران امکان ورود آنها در سایر بخش های سرمایه گذاری را به داخل کشور فراهم می کنند که این موضوع موجب تقویت، توسعه و رونق اقتصادی کشور خواهد شد.

کد خبر : ۲۶۳۱۷۷