خبرگزاری کار ایران

گروسی در گفتگو با ایلنا :

رفع تحریم‌ها نباید به افزایش واردات و نابودی تولید داخل منجر شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اثر مذاکرات در بخش‌های مختلف اقتصادی را مثبت ارزیابی کردو گفت: اثر مذاکرات مسلما در بخش‌های مختلف اقتصادی مثبت خواهد بود به شرط آنکه به جای واردات کالاهای نهایی مواد اولیه و ماشین آلات با فناوری‌های نوین وارد کشور شود نه اینکه شاهد سیل واردات کالای تمام شده به کشور و نابودی تولید داخل باشیم.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، مذاکرات هسته‌ای را عقلانی و منطقی عنوان کرد و گفت: خواسته‌های ما در این مذاکرات پذیرفته شد و غربی‌ها متوجه شدند که ما از ابتدا هم به دنبال سلاح هسته‌ای نبودیم هر چند آن‌ها هم این موضوع را می‌دانستند اما به دنبال آن بودند تا ما در این زمینه پیشرفتی نداشته باشیم.

وی افزود: اثر مذاکرات مسلما در بخش‌های مختلف اقتصادی مثبت خواهد بود به شرط آنکه به جای واردات کالاهای نهایی مواد اولیه و ماشین آلات با فناوری‌های نوین وارد کشور شود نه اینکه شاهد سیل واردات کالای تمام شده به کشور و نابودی تولید داخل باشیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم این موفقیت‌ها منجر به تولید بیشتر در کشور و پیشرفت در عرصه صنعت شود.

وی همچنین در مورد وضعیت خودرویی‌ها در سال گذشته افزود: خودرویی‌ها سال گذشته سودی نبردند مردم هم چندان منتفع نشدند و تنها یک سری دلال و سودجو با استفاده از رانت اطلاعاتی و فرصت‌های بوجود آمده سود عایدشان شد.

گروسی گفت: البته سال گذشته افزایش تولید خودرو مثبت بود و امیدواریم امسال هم ادامه پیدا کند و در زمینه واردات خودرو نیز رویکرد دولت نباید به سمت افزایش در واردات باشد و بهتر است در خصوص واردات کالای اساسی اقدامات بهتری صورت گیرد.

کد خبر : ۲۶۳۲۷۴