خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اوپک جلوی عربستان را بگیرد؛ درآمدهای ایران افزایش می‌یابد

اگر اوپک جلوی عربستان را بگیرد و این کشور بیش از سهمیه اش صادر نکند درامدهای نفتی ما بابت صدور بیشتر نفت افزایش می یابد.

مهدی تقوی، کار‌شناس مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیر نتیجه تفاهم لوزان بر بازار نفت گفت: در حال حاضر مقرر شده که تحریم‌های صادرات نفت برداشته شود یعنی می‌توانیم صادرات بیشتری داشته باشیم اما وضعیت بازار خراب است لذا اگر صادرات بیشتری داشته باشیم به تبع آن قیمت‌ها نیز کاهش بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: علیرغم افزایش توان ایران برای صادرات بیشتر؛ درآمد نفتی‌مان افزایش آن چنانی نخواهد داشت مگر اینکه تقاضای جهانی تغییر کند و در این صورت افزایش صدور، قیمت پایین را خنثی می‌کند.

تقوی در ادامه تصریح کرد: بازگشت ایران به سهمیه قبلی این قدرت را در اوپک به ما می‌دهد که عربستان را مجبور به تولید و صادرات در حد سهمیه خودش کنیم و نفت ایران جایگزین نفت عربستان شود لذا قیمت‌ها تغییر نکرده و درآمدهای نفتی ما نیز با توجه به افزایش میزان صادرات افزایش خواهد یافت.

وی همچنین درباره رفع تحریم‌ها در بهبود اوضاع توسعه صنعت نفت اظهار داشت: با توجه به اینکه توان استفاده از تجهیزات افزایش خواهد یافت شاهد رونق توسعه این صنعت خواهیم بود.

کد خبر : ۲۶۳۳۰۲