خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت:

همکاری نزدیک وزارت امور خارجه و نفت/ ایران سهم خود را از اوپک پس می گیرد

با توافق نهایی مذاکرات هسته‌ای؛ وزارت نفت این آمادگی را دارد تا در فاصله بسیار کوتاهی با هماهنگی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سهم از دست رفته خود را در بازار بازپس گیرد.

به گزارش ایلنا، حسین زمانی نیا معاون امور بین الملل وبازرگانی وزیر نفت با اشاره بیانیه مشترک ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ و پیشرفتهای مذاکرات هسته‌ای گفت: توافق نهایی در مذاکرات هسته ای تاثیر مستقیمی در صنعت نفت خواهد داشت و سبب رونق این صنعت می‌شود.

وی افزود: چنانچه توافق هسته‌ای ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ نهایی شود؛ وزارت نفت این آمادگی را دارد تا در فاصله بسیار کوتاهی با هماهنگی اوپک سهم از دست رفته خود را از بازار بازپس گیرد.

معاون امور بین الملل وبازرگانی وزیر نفت گفت: هم اکنون تعدادی از شرکتها و کشورهای خارجی اظهار علاقه کرده‌اند تا در صنعت نفت ایران حضور یابند که در حال بررسی پیشنهادها هستیم.

وی با اشاره به این که باید پیش از هرچیز در مدت زمان کوتاهی ظرفیت تولید خود را افزایش دهیم، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف روی مواردی مانند فروش، سرمایه‌گذاری و فناوری کار می‌کنیم.

زمانی نیا گفت: وزارت نفت و شرکتهای تابعه آن آمادگی کامل را دارند تا به محض برداشته شدن تحریمها فعالیت خود را با جدیت تمام  آغاز کرده است و در یک محیط تازه بین‌المللی کار کنند؛ ضمن این‌که بقیه کشورهای دنیا هم آماده این همکاری هستند.

معاون امور بین الملل وبازرگانی وزیر نفت با اشاره به فعال شدن دیپلماسی انرژی در وزارت نفت، تصریح کرد: همکاری وزارت نفت و وزارت امورخارجه در این زمینه تنگاتنگ و نزدیک است؛ به نحوی که هر دو وزارتخانه در حال تکمیل فعالیتهای یکدیگر هستند.

زمانی نیا با بیان این‌که وزارت امورخارجه می‌تواند کمک فراوانی به وزارت نفت برای رسیدن به اهداف خود کند، یادآور شد:‌ رونق وزارت نفت می‌تواند به توسعه کل کشور کمک کند؛ ضمن این که معاونت امور بین الملل وزرارت نفت بنا دارد کاری را برای وزارت نفت انجام دهد که وزارت امورخارجه برای کشور انجام می‌دهد.

وی ابراز امیدواری کرد، درجه هماهنگی و همکاری میان وزارت نفت و وزارت امورخارجه با حضور وی بیشتر شود.

کد خبر : ۲۶۳۴۳۸