خبرگزاری کار ایران

تیم اقتصادی دولت مأمور تسهیل سرمایه‌گذاری و حضور فعال بخش خصوصی شد

رئیس‌‌جمهور روز یکشنبه و در یکصد و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی، بر جهت‌گیری تلاش همه دستگاه‌ها در سال جدید برای رونق و اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری حسن روحانی رئیس‌‌جمهور روز یکشنبه و در یکصد و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی، بر جهت‌گیری تلاش همه دستگاه‌ها در سال جدید برای رونق و اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی تأکید کرد.

روحانی با اشاره به فضای تازه اقتصادی و زمینه‌سازی برای رفع موانع تحریمی از سر راه صادرات و تولید، از تیم اقتصادی دولت خواست زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری و حضور فعال بخش خصوصی در حوزه‌های با اولویت اقتصادی را فراهم کند.

وی تأکید کرد: آسان‌سازی فرآیندهای اداری کسب و کار، حذف ارتباط ارباب رجوع با کارمندان با گسترش خدمات الکترونیکی و مبارزه ریشه‌ای با فساد اداری، لازمه شتاب گرفتن بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری مولد است.

رئیس‌‌جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست مأموریت قانونی کاهش موارد نیاز به صدور مجوز را با جدیت پیگیری و نتیجه را گزارش نماید.

همچنین در این جلسه، پیرو بازدید رئیس‌‌جمهور از جزیره قشم، طرح‌های سرمایه‌گذاری و توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

روحانی با تأکید بر مزیت‌های ویژه جزیره قشم، حفظ ویژگی‌های طبیعی جزیره و به ویژه جنگل‌های حرا و ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با مزیت‌های رقابتی جزیره را به عنوان اصل راهنما در توسعه جزیره قشم دانست.

بر این اساس مقرر شد سازمان منطقه آزاد طرح‌های صنعتی جزیره را منوط به تأیید زیست محیطی و با ملاحظه ابعاد اجتماعی در محدوده ناحیه صنعتی استقرار دهد.

کد خبر : ۲۶۳۶۵۹