خبرگزاری کار ایران

29 میلی متر بارندگی در ایام نوروز

در آغازین روزهای بهار، آسمان عیدی خوبی به مردم ایران زمین داد و در طول نوروز امسال ۲۹ میلی متر بارندگی در کشور ثبت شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه جاری درمجموع ۲۹ میلی متر بارندگی در کشور گزارش شده و به این ترتیب، حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تاکنون به ۱۶۲ میلی متر رسیده است. 

در ایام نوروز امسال بیشترین میزان بارش در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۷ میلی متر گزارش شده و استان‌های چهارمحال و بختیاری با ۱۱۰ میلی متر و خوزستان با ۵۸ میلی متر در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. 

کمترین میزان بارش نیز در سیستان و بلوچستان با چهار میلی متر بارندگی گزارش شده و در میان استان‌هایی که کمترین بارش را در نوروز داشتند، استان هرمزگان با شش میلی متر و خراسان جنوبی با ۱۱ میلی متر بارندگی قرار دارند. 

در این ایام، حجم بارش‌ها در استان تهران ۴۳ میلی م‌تر، استان اصفهان ۵۴ میلی م‌تر، استان کرمان ۲۴ میلی م‌تر، استان همدان ۵۶ میلی متر و استان فارس ۴۴ میلی متر گزارش شده که این میزان بارندگی اندکی از کمبود بارش‌ها در این استان‌ها را جبران کرده است. 

با وجود این حجم بارش‌ها، کماکان در ۱۹ استان کشور، میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

کد خبر : ۲۶۳۶۶۷