خبرگزاری کار ایران

تشکیل کارگروه ویژه اتصال بازارهای سرمایه ایران و کره جنوبی

تشکیل کارگروه ویژه اتصال دو بازار سرمایه ایران و کره جنوبی، در دستور کار مدیران ارشد شرکت‌های سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار این دو کشور قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، سومین کارگاه آموزشی مشترک شرکت‌های سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ایران (CSDI) و کره جنوبی (KSD) در سطح مدیران عامل دو شرکت درشهر سئول برگزار و مقرر شد، کارگروه ویژه‌ای برای اتصال بازارهای سرمایه ایران و کره جنوبی تشکیل شود. 

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با بیان اینکه بهترین و کارا‌ترین روش پشتیبانی از سرمایه گذاری خارجی دوسویه اتصال CSD هاست، افزود: در همین رابطه، حسین محمدی و دکتر یونگ هو پارک از طرف دو شرکت مسئولیت تشکیل این کارگروه را برعهده گرفتند تا هرچه سریع‌تر بررسی‌های لازم را برای اتصال این دو بازار انجام دهند. 

حامد سلطانی‌نژاد اظهار داشت: شرایطی فراهم خواهد شد که سرمایه گذاران ایران و کره جنوبی بدون مراجعه به کشور دیگر بتوانند از طریق شرکت‌های سپرده گذاری، معاملات خود را در بازارهای سرمایه این دو کشور انجام دهند. 

وی ادامه داد: راه اندازی صندوق‌های پروژه از دیگر طرح‌هایی است که می‌تواند سرمایه گذاران را به سوی بازار سرمایه ایران و کره جنوبی سوق دهد. 

مدیرعامل سمات افزود: سمیناری تخصصی نیز برای آشنایی بازار سرمایه ایران و کره جنوبی با حضور ارکان مختلف این دو بازار برگزار خواهد شد تا مدیران و کار‌شناسان این دو بازار از مزیت‌ها و ویژگی‌های یکدیگر آگاه شوند. 

وی با بیان اینکه همکاری با شرکت KSD کره جنوبی در دو بخش عملیاتی و تبادل دانش انجام می‌شود، تصریح کرد: جلسات دو شرکت در سطح مدیران عامل برگزار می‌شود تا هرچه سریع‌تر اقدامات عملیاتی برای اتصال بازارهای سرمایه ایران و کره جنوبی آغاز شود. 

سلطانی ابراز امیدواری کرد که با رفع تحریم‌های بانکی، مسائل نقل و انتقال پول به سهولت انجام شود تا نگرانی در این خصوص بوجود نیاید. 

تفاهم نامه همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با شرکت KSDکره جنوبی شهریورماه سال ۹۲ به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید و با توجه به مفاد تفاهم نامه تاکنون سه کارگاه آموزشی مشترک بین دو شرکت برگزار شده است. 

براساس این تفاهم نامه، دو طرف علاوه بر همکاری در زمینه‌های آموزش، مشاوره، توسعه نیروی انسانی و تبادل اطلاعات، اقدامات عملیاتی را برای اتصال بازارهای سرمایه ایران و کره جنوبی انجام خواهند داد. 

شرکت سپرده گذاری با عضویت در چهار نهاد مهم بین المللی FEAS (فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیا)، ACG (نهادهای ثبت، سپرده گذاری و تسویه و پایاپای آسیا ـ اقیانوسیه) و OIC (بورس‌های کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی) و اتحادیه بین بورسی الکترونیکی (IEU) به دنبال ایجاد راهکارهای عملیاتی جهت اتصال بازار سرمایه ایران به بازارهای جهانی از طریق زیرساخت CSD هاست. 

CSDI همواره در تلاش برای ایجاد اتصال‌های لازم برای تسهیل سرمایه گذاری و جذب سرمایه برای بازار سرمایه ایران است به طوری که شعار سال ۹۴ این شرکت، ایجاد زیر ساخت‌های بین المللی شدن بازار سرمایه با کمک و همراهی همه ارکان و فعالان بازار سرمایه است.

کد خبر : ۲۶۳۶۷۲