خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد:

راه‌اندازی کامل فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آغاز تهیه اسناد فنی و مدارک مناقصه واگذاری طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در قالب دو فاز 11A و 11B خبر داد و گفت: در فاز نخست این طرح که شامل ساخت یک جکت، یک سکو، یک خط لوله دریایی و حفاری چاه‌های گازی این حوزه است، گاز تولید شده از دریا به تاسیسات پالایشگاهی فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی ارسال می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی اکبر شعبانپور تصریح کرد: فاز 11B طرح توسعه فاز ۱۱میدان مشترک پارس جنوبی نیز به لحاظ فنی و مشخصات کاری مشابه فاز A این طرح است که گاز تولیدی سکوی آن به تاسیسات پالایشگاهی فاز 12 پارس جنوبی ارسال می شود.

وی هدف از ارسال گاز فاز ۱۱پارس جنوبی به فازهای ۶ تا ۸ و ۱۲پارس جنوبی را استفاده از ظرفیتهای خالی و مازاد پالایشگاهی در این فازها و تسریع در دستیابی به تولید مورد انتظار در این بخش از میدان عنوان کرد.

راه اندازی کامل فاز ۱۵ و ۱۶ تا پایان سال

شعبانپور اعلام کرد: اولویت بندی اجرای طرح‌ها در سال جاری نیز براساس برنامه تامین منابع برنامه ریزی شده است و بر این اساس بهره برداری نهایی از پالایشگاه فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی یکی از اولویت‌های اصلی در سال جاری است به گونه‌ای که به زودی با راه اندازی واحدهای بوتان و پروپان این پروژه و نیز بهره برداری از واحدهای دانه بندی گوگرد، زمینه برای دسترسی سریع‌تر به تمامی ظرفیت‌های پالایشی طراحی شده فراهم خواهد شد.

کد خبر : ۲۶۴۰۱۳